Gå til innhold

Ang. omgangssyke.. NORMALT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt her har kastet opp siden torsdag formiddag, han fortsatte natt til fredag og fredagen, da begynte han også å få diare. Natt til lørdag sov han hele natta og utover dagen virka han i fin form. Men på kvelden igjen da,spydde han to ganger. Så på søndagen, spydde han to-tre ganger,men ingen diare. Og i dag har han kasta opp to ganger. Er dette normalt? Han vil gjerne ha masse å drikke,men jeg føler at han drikker for mye om gangen og det blir rett og slett for mye for magen hans. Han maser ikke særlig om mat,men gjerne drikke.

Vet dere ikke er leger,men har dere opplevd at det har vart så lenge???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når det er diare og oppkast regner det ikke som omgangssyke.....

Ville tatt meg en tur til lege med en gang hadde eg vert deg... Kan vere betennelse i blindtarmen.... det er iallefall de samme symtomene de har på den sykdommen.

Skrevet

Ok,da lurer jeg på hva omgangssyke er?

Skrevet

Omgangssyke kan helt klart vare så lenge - de hissigste virusene kan det ta lang tid å bli kvitt.

Du har rett i at han burde drikke lite av gangen fordi en irritert magesekk ikke klarer å holde på store mengder av noen ting, egentlig. Det er vanskelig å motivere små barn til å ikke slukke tørsten, men du kan jo prøve. At han ikke vil spise er helt greit.

En grunn til at det ikke kommer mer diare kan være at det rett og slett er tomt.

Hilsen sykepleier ved legevakt.

Skrevet

Okey,tusen takk for svar:) Det virker liksom som om vi har har gått ett skritt frem og to tilbake..

Men da fortsetter jeg å gi han lite å drikke om gangen og ser hvordan det går!

Skrevet

Mine barn har også hatt det sånn som du beskriver, HI. Her fikk jeg barna til å drikke sakte ved å gi dem lov til å drikke med t-skje :)

Godt kokt ris er også populært her i heimen :)

God bedring!

Skrevet

Okey,takk for tips! Drikke med skje skal vi ihvert fall prøve :)

Tusen takk for det! :)

Skrevet

Prøvde begge deler,men kom opp igjen det også.. Han fikk pasta isteden,men spiste kanskje 10 pastaskruer.

Det er vel egentlig bare å sitte å vente på at han skal bli frisk.. Men synes så synd på han,er så vondt å se han spy så mange ganger!

Noen som har noen andre tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...