Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Da jeg fikk minstejenta, slet jeg veldig med ammingen pga brystbetennelser og tilstoppede melkeganger - spes i det høyre brystet. Nå har jeg 5 uker til termin, og det er bare bittelittelitt helt klar væske som lekker ut fra det høyre brystet, mens det er skikkelig gule små dråper som kommer ut av det andre. Vet dere om det lages nye melkeganger for hvert svangerskap, eller om det høyre brystet mitt faktisk vil være svakere også denne gangen? Er så bekymret, for jeg vil så gjerne få til ammingen denne gangen. Noen erfaringer/kunnskaper om dette?
Snart tobarnsmamma:) Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Eg hadde og et bryst som funka mye bedre å amme fra enn det andre, siste to mnd eg amma ( amma tom 11 mnd) ville ikkje sønnen min ta det "dårlige" brystet i det hele tatt, sånn at eg amma kun på et bryst siste 2mnd. E som deg spent på kordan det blir denne gangen, merke eg har mest råmelk fra det "beste"brystet fra sist. Eg vet ikkje dette, men tror ikkje at det dannes nye melkeganger. Antar at me nok må innstille oss på å stimulere brystet med minst melk litt ekstra, og forsøke å legge den nye babyen der ekstra....
Gjest Ms. Muffins Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har et bryst som funker litt dårligere enn det andre, pga. piercinghull. Jeg fikk derfor en sånn nesespray som utdriver melka bedre, og da tok babyen begge brystene. Håper jeg får en slik spray denne gangen også.
Snart tobarnsmamma:) Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Eg og brukte mye nesepray til å få igang amminga ja, hjalp for meg og:)
LykkeligmedBabY Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Jeg har også ett bryst som fungerer dårligere pga piercing. Og barnet ville nesten bare ha min høyre pupp..dette regulerte seg selv etterhvert slik at jeg ikke ble sprengt i venstre puppen hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå