Gå til innhold

"tapper" som "henger" ut av rompa..... :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 3-4 tapper (2-4 mm) som tyter ut av rompehullet..... :( Er det det som heter hemeroider, eller er det noe annet? De er bittesmå og svir ingenting. Har hatt de der en stund. Blir de borte? ELler må jeg til legen for å fjerne de? Krem, eller hva?

Andre som har sånt? *flau* må være anonym :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemoroider trenger ikke å være smertefulle.

Jeg har slike tapper som henger ut innimellom. Noen ganger er de smertefulle, andre ganger merker jeg ikke noe til dem.

Men krem fungerer veldig greit! Alcos Anal om du er gravid, ellers synes jeg Sheriproct fungerer aller best (skal ikke brukes under graviditet).

Jeg har vært til gynekolog på sykehuset for det, men han sier at de ikke bare opererer i hytt og pine. En slik operasjon er smertefull visst.

Skrevet

Tror det heter marisker, det er restene etter en hemorroide. Jeg har også et par av dem, hadde vært deilig å bli kvitt men jeg tør ikke nevne det for legen.

Tror forresten bare du får operasjon hvis de plager deg på noen måte, ellers er det ikke farlig å la dem være der. Aner ikke om de forsvinner av seg selv etter hvert, men håper det:-)

Skrevet

ah, ok. Jeg noterer navnet og stikker på apoteket etterpå. Ja, jeg er gravid, så da blir det med den Alcos Anal da... *flaut!!!* :(

Forsvinner de?? Eller kommer de til å være der? Det er dèt som plager meg mest, synligheten bnår vi har sex (selv om samboeren driter i det, takk o lov ;)). Men likevel da....

For som sagt, det svir ikke, så er det da vits med den der kremen evnt? :)

TUSEN takk for seriøst svar :)

HI

Skrevet

Nei, disse forsvinner ikke når de først er der.

Du får prise deg lykkelig over at du ikke har smerter.

Og får du vondt så hjelper det med krem + å tørke med våtservietter i stedet for papir.

En av de mindre glamorøse elementene ved graviditet og fødsel.

Skrevet

Ja, det er ikke særlig kult å slite med det. Jeg er skikkelig flau over å ha sex i visse posisjoner om disse kan synes... Tør ikke en gang å snakke med mannen min om det...

Jeg har slitt med hemoroider i perioder siden jeg var gravid med førstemann (han er 5 år nå). Er nå gravid for tredje gang og sliter fortsatt. Vet faktisk ikke om de kommer til å forsvinne av seg selv noen gang. Men håper det... Selv om jeg faktisk tviler... De vil vel komme og gå i perioder. Og spesielt komme om man er treg i magen og man sitter mye på do og presser!

Men selv om du ikke har vondt, så går det an å bruke krem. De blir mindre da. Så jeg gjør i hvert fall det.

Lykke til! :-)

Hilsen første anonym

Skrevet

tusen tusentakk for svar her :) :)

Googlet det faktisk, og det sto ganske greit forklart på lommelegen.no.

Det er vel en "blanding" av marisker og hemorider jeg har da...

Blæ :( Skulle ønske jeg kunne stikke hull på de eller noe, hehe... ;)

Ha en fin dag videre folkens :)

Skrevet

Og kan jeg få anbefale alle å få montert en liten dusj ved siden av do? Så skyller du hekken istedet for å tørke med papir. Det koster et par tusen og er vel verdt pengene!

Skrevet

Feilinformasjon annie: 09:05

Sheriproct kan brukes under graviditet, bare ikke di første 3 mnd'ene!. Står i pakkningsvedlegget. Har selv kjøpt denne kremen i dag, og er høygravid.

Skrevet

Dette står på www.felleskatalogen.no:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets 3 første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet.

Står ikke at det er TRYGT å bruke etter 3. måned. Jeg velger derfor å la være, og jeg vil derfor heller ikke råde andre gravide til å bruke det etter 3. måned.

Om Alcos Anal fungerer greit, så er det jo bare å bruke det??

Anonym 09:05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...