Gå til innhold

Jenter som lyver om at de er gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært sammen i et halvt år. Vi møttes mens han var i et annet forhold som han lenge hadde forsøkt å komme seg ut av.

Eksens hans postod i løpet av deres to år lange forhold at hun var gravid 3 ganger til tross for at hun gikk på piller. Pussig hvordan disse graviditetene dukket opp hver gang han forsøkte å gå fra henne. Like pussig hvordan hun mistet barnet etter noen uker hver gang, når han hadde kommet tilbake til henne for å stille opp. Han mener hele forholdet til henne var basert på medlidenhet. Han fikk aldri se noen positive tester. Han er kanskje litt naiv og godtroende han også...

Når han til slutt fortalte henne at han hadde møtt en annen (meg) og hentet alle tingene sine hos henne (de bodde aldri sammen men han hadde jo mange ting der uansett) så ringte hun etter en uke og var gravid igjen. Denne gangen ringte hun i ett sett og når hun skjønte at han ikke hadde tenkt å komme tilbake så skulle hun ta abort - noe hun påstår hun gjorde og hun har ikke gitt ham fred siden og mener han er en drittsekk som ikke støtter henne i det hele tatt. Hun ringer fortsatt natt og dag, og har til og med ringt på min mobil når han har skrudd av sin.

Han har bedt henne få legen sin til å bekrefte skriftlig at hun har tatt abort slik at han kan få et bevis for det fordi hennes oppførsel må anses som trakassering dersom hun bare har løyet.

Men da mener hun at DET kan legen ikke gjøre pga taushetsplikten.

Er det virkelig slik?? Kan ikke hun få en bekreftelse på det eller en utskrift av sin journal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HUN kan få det, selvfølgelig. Det er hun som eier alle opplysninger om seg selv;)

Skrevet

Ærlig talt, hva er egentlig problemet?

Det er vel bare å sette ned foten og true med politianmeldelse hvis det virkelig er så ille! Og så må dere gjennomføre det også dersom hun ikke gir seg.

Hva skal kjæresten din med en legeattest?! Dersom hun virkelig har tatt abort så er jo det overstått, og forholdet er uansett over. Er det "greit" om hun fortsetter å ringe hvis hun viser til en legeattest, eller hva er egentlig poenget deres med dette?!

Skrevet

Hei, dette innlegget måtte jeg bare svare på. Har selv vært i et forhold der han var opptatt....dumme meg. Det var helt utrolig hvor mange unkyldninger han kom med for å ikke gå. Fasinerende å tenke tilbake på hvor detaljerte og troverdige de var.

Nå sier jeg ikke at typen din lyver, langt ifra.... Men sett utenifra: For å bli gravid må man ha sex - hehe det vet jo alle. Han har altså hatt sex med henne itillegg til deg, eller omvent. Er det akseptabelt? Når han sier han skal gå fra henne, begynne på nytt med deg og så fortsetter han å ha sex med henne slik at hun, i et desperat forsøk må lyve om at hun er gravid. Hvis hun løy om det da, det vet jo ikke jeg. Når hun har sagt at hun er gravid en gang for å holde på ham....likevel fortsetter han å ha sex med henne slik at hun blir, eller kan si at hun er gravid.

Nei huff og huff.... jeg føler med deg. Har vært i samme situasjon og føler virkelig med deg. Slitsomt og du tenker sikkert så det knaker hele tiden. Mitt beste råd er å bare la han ta ansvaret og ordne opp selv. Hold deg utenfor og bare nyt å være kjæresten hans. Hvis det blir uutholdelig, er det fordi han ikke setter grenser og da er han feig. Sett deg selv først. Lykke til :)

Skrevet

Poenget er vel egentlig å bevise at eksen lyver...?

Men jeg synes også at dere heller bør true med politianmeldelse. Det hun driver med er jo trakassering, uavhengig av hva hun måtte ha på hjertet.

Skrevet

OK, jeg får presisere litt. Han har sagt at nå får hun kutte ut å plage oss og innse at det er over. Og han synes det er stygt å anmelde henne dersom hun virkelig har vært gjennom en abort - derfor ber han henne bevise det hun ringer og piper om.

Hvis hun virkelig har gjort det kommer han helt sikkert til å sette seg ned med henne og prate ut om det som har skjedd, men han gidder ikke bruke tid og krefter på noe han tror er løgn fra ende til annen.

Skrevet

Jeg synes kjæresten din er en feiging som ikke setter ned foten!

Abort eller ikke, hvis han aksepterer at hun trakasserer dere så er han en feiging. Ingen normale folk finner seg i sånt.

Hvis han virkelig tror at hun kan ha vært gjennom en abort (usannsynlig ift historien hennes...og er det sant og hun ikke blir trodd så kan hun takke seg selv for det), så kan han evt. gi henne EN tlf-samtale der hun får sjansen til å snakke seg ferdig, og forteller henne samtidig at nå er det nok, og politianmeldelse blir neste.

Egentlig bør dere bare anmelde henne uten advarsel, det ville jeg ha gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...