Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #1 Skrevet 21. mars 2011 Tolket i et innlegg, ang alder, at å være oldemor til 3 åring når man er 63 er på grensen til å være forferdelig! Da har barn avlet barn i generasjoner, og man er dømt til å bli sosialklient og blablabla! Oldemor til min 3 åring er øyeblikkelig 65, og javel, så begynte hun litt tidlig, det samme med bestemora som er 47. Men de er da helt normale og oppegående damer! Barnebarnet/sønnen--min mann var 26 da han ble far, og jeg 28. Jeg har et barn fra et tidligere forhold, som jeg fikk som 21 åring. Og jepp, min mor var også ung! MEN ingen av oss er sosialklienter! Alle har en eller annen form form utdannelse, OG arbeid! Vi har ordnet økonomi, og alle har vokst opp til å bli helt normale mennesker! Jeg kjenner til flere som har passert 30 med god margin før de har fått første ungen, og det er faktisk like mange sosialklienter blant dem også! Modenhet har veldig lite med tall å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #2 Skrevet 21. mars 2011 Nå var vel ikke det et så veldig ungt eksempel? Man er ikke barn som får barn, nødvendigvis, om oldemor er 65? Min mor er 46, min mormor er 66 og min oldemor er 88, men det var bare meg som ble tenåringsmamma. (Likevel er jeg den første av oss som er student - men det har med hvor vi kommer fra, siden det har vært normalt for kvinnene som bor her å ikke utdanne seg tidligere..) Ellers er en venninne av meg medisinstudent. Hennes mor fikk henne da hun var 17, og mormoren til min venninne fikk moren hennes da hun var 16. Jeg kommer faktisk ikke på et "barn får barn"-eksempel der alle generasjonene oppgjennom er representert med sosialklienter...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #3 Skrevet 21. mars 2011 nei vi er ikke unge, men begge mødrene våre, og nevnte oldemor debuterte før 20. Og slik man forstår manges mening her inne er det dømt til å gå til h... om man ikke er minst 25 og gjerne 30! HI
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #4 Skrevet 21. mars 2011 Syns heller ikke det eksempelet var så veldig ungt. Her er bestemor 43, oldermor 64, tippoldermor 86. Ingen av oss har utdannelse, men vi har alle jobber..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2011 #5 Skrevet 21. mars 2011 Det er nitrist med familier hvor unger får unger om og om igjen gjennom generasjonene. Ressurssvakhet har høyere forekomst i slike familier enn i andre. Jeg synes det er spesielt at du kjenner så mange sosialklienter at du kan si noe om forekomsten av dem i forskjellie aldersgrupper?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå