Gå til innhold

Ifb med tilrettelegging i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 11 mnd som akkurat har begynt i bhg. Hun går på småbarnsavd 0-3 år. Det som er problemet er at hun lider av ørebetennelse og har allerede hatt 2 ørebetennelser hvor den siste har vart i nå tilsammen 3,5 mnd (to penecelinkurer). Ørebetennelsen blir mye værre hver eneste gang hun er ute en dag. Dette resulterer i at hun blir liggende å hyle flere timer om natta selv om hun får paracet (selvsagt etter virkningen av paraceten går ut).

Selv om jeg kan tenke meg til svaret, har jeg likevel tenk å spørre om de ikke kan holde henne inne mest mulig. Har et eldre barn, som også er øreunge, som fikk nei på å være inne når det stod på som værst.. Har man ikke krav på dette?

Fastlege mener jeg kan sende henne i bhg da hun ikke har feber og jeg MÅ gå på skole for å få ferdig utdannelsen min og må ha en unge som sover om natta. Slik at jeg får til å konsentrere meg om dagen. Problemet er at hun blir så dårlig av å være ute i dette kalde været.

Frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

penicillin *

Frustrert :P

Skrevet

Skjønner at du er frustrert, men hvis barnet ditt er så syk at hun ikke kan være med ute så kan hun ikke være i bhg. Man har faktisk ikke kapasitet blant personalet å holde en inne for å passe på ett barn!

Skrevet

I vår barnehage har vi ikke folk nok til at en ansatt skal være inne sammen med ett barn. Vi trenger alle mann ute til å leke med og passe på barna. Så kan man ikke være ute pga. sykdom så må man nesten holde seg hjemme

Skrevet

Så jeg skal dermed bare drite i å ta en utdannelse og begynne i en jobb på rema1000 fordi bhg ikke kunne holde jenta mi inne på småbarnsavd fordi hun burde vært hjemme? Hun har jo ikke feber eller er veldig forkjølet. Det er ørene det er noe feil med. Betyr ikke at hun ikke kan treffe andre mennesker. Hun reagerer på trekk!

Jeg skal opparbeide meg et lån og ikke ha mulighet for å betale det ned ei ha nok penger til ungene. Synes det er litt for drøyt altså.. Hva med arbeidende mennesker. Skal de bare at ulønnetpermisjon i 2 år fordi ungen har ørebetennelse og ikke tåler å være ute? (grensa er 2 år på dren om det ikke er noe spesielt. Da mener jeg spesielt pga eldste jenta mi hadde 9 penicillin kurer på under 1 år i bhg før hun fikk dren da hun var 2år)

Frustrert

Skrevet

Trodde også at man litt mer fleksibel med barn fra 0-3 år da de ikke burde være ute i all slags vær. F.eks veldig kaldt...??

Skrevet

Nei, du kan ikke forvente dette.

Ta jenta ut av bhg, søk om kontantstøtte og få dagmamma til henne.

Skrevet

Nei du har ingen rett på at din unge kun skal være inne. Da må du ansette en dagmamma for ungen din.

Hvorfor gjør du ikke det frem til ørene er bedre?

Skrevet

Joda, det er vi også. Men da er alle barna inne eller vi deler dem opp i grupper.

Men vi har rett og slett ikke mulighet, uten å få ekstra ressurser, til å avse en person til å passe på ett enkelt barn. Så er det snakk om spesielle behov så må man søke om ekstra bemanning, som feks. ved barn med asbergers, downs ol.

Skjønner at dette kan være frustrerende for den enkelte. Men her er det snakk om sikkerheten til mange barn og det er ikke forsvarlig å være ute når man ikke er tilstrekkelig med ansatte. Kan du tenke ded det drama det ville bli om et barn forsvant fordi barnehagen ikke hadde nok ansatte til å passe på barna ute? Eller om noen skadet seg fordi ingen passet på?

22:34

Skrevet

Her jeg bor, bor i ei lita bygd/kommune, fins det ingen dagmamma. Det fins 3 barnehager. Det nærmeste er 5 min kjøring og de to andre er 1time og 1,5 time unna.. Drar inn til byen for eksamner og veiledning på hovedoppg. Og ellers har jeg tett samarbeid med skolen her jeg bor.

Så da er iaf jeg av de som må ha ungen min i bhg og vite at det har vondt hele dagen. Mest sannsynlig gråte store deler av dagen,mens jeg tar utdannelsen. Hva skal jeg gjøre..sende med paracet i bhg? Er en fortvilet situasjon! Kjenner jeg blir lei meg og sint på tanken. Er helt utrolig at de ikke kan tilrettlegge litt bedre for slike små unger. Er jo ofte slik at så små unger oftere burde/ønsker (av foreldre av div grunner) å ha barna litt mer inne den første tiden..

Jeg mener ikke å ha ungen inne hele året,men til den værste vinteren/kulda er over...

Frustrert

Skrevet

i vår barnehage, småbarnsavdeling, er det også slik at det går ikke å ha et barn inne med en voksen, det har vi ikke nok folk til. MEN det vi kan gjøre med et barn som skal være minst mulig ute er at dette barnet går sist ut.(det tar tid å kle på hele gjengen) og går først inn ( vi går aldri inn alle samtidig for å unngå kaos i garderoben).

Et barn som ikke kan være ute er ikke friskt nok til å være i barnehagen. Hos oss sover alle ute også.

Spør personalet om barnet ditt kan være sist ut, og først inn:)

Skrevet

ped leder i bhg her :)

enig me de over at vi desverre ikke kan ha et barn inne pga for lite personal, i min bhg går vi på tur flere dager i uken, og da må alle i personalet være med.... er jo ikke rettferdig at de 13 andre barna aldri får gå på tur pga at ett barn må være inne og en ansatt for seg selv....

likevel er det mulig å spørre om ditt barn kan være sist ute og først inne.... at bhg er påpasselig at barnet ditt har luen skikkelig på osv... slike ting prøver vi alltid å være fleksible med :) så spør bhg din, så kan nok dere prøve å finne en løsning :)

Skrevet

Det er ikke så enkelt som å bare tilrettelegge når en eventuell tilrettelegging vil gå utover sikkerheten til alle de andre barna.

Da må du heller, sammen med barnehagen, søke kommunen om en assistent som kan være sammen med jenta di inne, mens de andre barna er ute.

Skrevet

Høres iaf bra ut med tanke på at det går an å tilrettelegge det såpass at hun kanskje kan være sistemann ut og førstemann inn. Regner med at det begrenser seg den tiden hun er ute da og jeg henter henne såpass tidlig foreløbig at hun tar duppen hjemme (Hun får fulle dager fra og med mai/juni pga sommerjobb)

Skal iaf høre med dem..Skal også si i fra med tanke på bruk av luer og passe på at hun har varme føtter hele tiden (viktig m tanke på ørebet. og selvfølgelig sikkert andre sykdommer også). Vi har ordenlig utstyr til at hun skal være godt påkledd ute både m tanke på dresser, sko og ulltøy.

Skjønner argumentene med at det ikke kan gå utover sikkerheten pga et barn.. Skjønner den,men oppfatter ofte at det er flere som er i den samme situasjonen som oss av div årsaker når det gjelder småbarn.

Uansett så er vel reglene som de er og ingenting man kan gjøre med det desverre..

Skrevet

hilsen

frustrert forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...