Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 "Nei." "Men er du ikke glad i mennesker du da?" Kan jo egentlig lure på hvor en liten 7-åring får slike ordkoblinger fra...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Noen som har lært om Homo sapiens, kanskje? :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Hun har nok hørt om både det ene og andre siden vi alle er glade i i vitenskapelige programmer på tv og vitenskapelige bøker osv, men er egentlig litt imponert over at hun husker at Homo kan bety menneske og at fil har noe med å være glad i noen å gjøre og at hun kobler disse to.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Hehe..disse søte små! Men satt faktisk og undret meg over dette i går.. vi er jo homo sapiens.. hvorfor er da homofil noe annet enn å være i stand til å elske mennesker? Homosexuell betyr jo at man vil ha sex med samme kjønn, homofil er å kunne forelske seg i samme kjønn..samme med bifil og bisexuell! Men hvordan ble homo til et begrep om å ha sex med eller forelske seg i samme kjønn?? Da det egentlig står for homosapiens??? *forvirret*
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 Det er fordi at på gresk så betyr homo "lik", feks. som homofil, homogen, og på latinsk betyr homo "menneske", homo sapiens, homo ludens etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå