Gå til innhold

Hva kjøper dere av ytterklær til Mai-barna??


@melie

Anbefalte innlegg

Og kjøper dere strømpebukser?? Bare lurer på hvor mye man trenger av klær jeg :) Er min første, og kjenner jeg blir litt rådvill i forhold til hva jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer også på dette, synes det er litt vanskelig, umulig å vite hvordan været og temperaturen blir i mai, har jo opplevd både bikini vær og snø i mai, ivertfall her i stavanger. Har kjøpt noen strømpebukser, og litt ull, ull er jo behagelig om det ikke er veldig kaldt også, funker uansett. Og har kjøpt en fleece dress og en ganske tynn men vindtett ytterdress ivertfall.. Er usikker på om det er nok, er min første også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og spekulerer en del rundt dette... Sist fik jeg en desemberbaby så da var det bare å pakke på med klær. Hvilken pose trenger maibarn eller holder det med skinn og dyne?? hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også mai-barn og fikk mai-barn sist også. Min erfaring er at man sjelden går ut med baby uten at hun ligger i vogna eller bilstolen. Derfor brukte jeg stort sett body, strømpebukse og f.eks en sparkedress, og så pakket inn i tepper. Jeg brukte lammeskinn i vogna og dyne over.

 

Hadde vel et par tynne fleecedresser også, og en slik fleece-dress/pose med armer og hette men uten ben. Veldig kjekk.

 

Denne gangen har jeg i tillegg et par hjemmestrikkede sparkedresser i myk ull (takk-svigermor!). Men erfaringsmessig er babyene heller for varme enn for kalde, og dessuten bæsjer de ut alt som er, så ting må kunne vaskes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke strømpebukse på en nyfødt baby så lenge de har bukse og sokker og et varmt teppe gjerne i ull eller fleese, eller en dyne. Kan heller ha en jakke utenpå body gjerne med hette, lue må den også har.

 

saueskinn i vugge eller seng er lurt å ha, det luner godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt tredje barn, de to andre er født i juni og august. Jeg synes det er godt med strømpebukser, og kommer nok til å bruke det denne gang også. Bukser med ben liker jeg ikke, for min erfaring er at når babyen sparker så klarer ikke buksen å følge med, så beina på buksen blir tomme, og babyen ikke klarer å røre beina ordentlig. Men jeg liker ikke hetter på babyklær heller, for det blir jo bare klumpete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hetter er klumpete ja, men når de ligger i vogn er det godt å ha hetten oppe, det blir som en ekstra varme rundt luen :-)

 

strømpebukse er ikke nødvendig så lenge man har ullteppe og dyne utenpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...