Gå til innhold

Hvordan gripe det an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4 år, han har vært bleiefri siden han var 3 år. Men nå i det siste har han begynt å tisse på seg, spesielt ute i barnehagen. Han sier selv at det er fordi han ikke gidder å gå på do... Å sier ikke fra før de skal inn. Så jeg har bedt barnehagen bare ta han på do, så det har de begynt med der.

Men hjemme også, når han er opptatt med noe tisser han på seg/skvetter mye i buksa. Fordi han ikke gidder å gå bort fra det han holder på med.

Hvordan skal jeg få han til å slutte med dette? Det skjer bare oftere og oftere nå. I begynnelsen trodde jeg det bare var et uhell eller to. Men det tror jeg ikke lengere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å bruke den strenge tonen. Vi mødre tenker ofte ; "stakkars han tisset på seg. Nå må jeg skifte på han fort".

Det er lov å si at han nå er stor gutt og dette skal vi ikke ha noe av.

Som han sier så gidder han ikke gå på do - rett og slett er ikke konsekvensen der.

Hva med en ekstra gevinst om han ikke tisser på seg.

Skrevet

Ja, sant det. Jeg er bare redd for å være for streng når det gjelder dette, som du sier, huff stakar.. Å man skal jo ikke kjefte, men konsekvent må man vel være her å uten å kjefte..

Jeg har vært litt streng med han, å jeg har spurt om vi skal kjøpe bleier. Sier at han er stor, å at det bare er babyene som tisser i bleia. Har også sagt at jeg kommer til å ta bort spillet hvis han ikke gidder å si i fra at han må på do. For det er spesielt når vi spiller wii han skvetter i buksa. Er det en passe konsekvens å ta bort spillet en stund? Eller?

Ja jeg kan kanskje si at han skal få plukke ut noen nye truser om han slutter med dette?

Takk for tilbakemelding!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...