Gå til innhold

ok.....hvordan ligger dere an med forberedelsene..?


trippeltopp

Anbefalte innlegg

Det slo meg helt plutselig at det ikke er så veldig lenge igjen for oss julimammaer, og vi har ikke begynt redebygging overhodet. Har en del praktisk som skal være i orden, det må rett og slett ryddes plass til en liten en til, så nå tror jeg jammen jeg må hive meg rundt. Har kjøpt én eneste ting til babyen foreløpig, og det er en t-skjorte jeg bare måtte ha..men kommer ikke så langt med bare den ;)

Hvordan ligger dere an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, har ikke kjøpt noe jeg. Stresser heller ikke. Vi har jo ei jente fra før og venter ei til. Så har jo det meste. Tenkte å kjøpe en eller to vogner. En joggevogn og ei vogn som jeg kan ha bilstolen å trille med:) Ellers har vi jo egentlig nok vogner;) Vi skal pusse opp div. rom nå i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nei, forberedelser, hva er det ;)

I dag har vi rydda barnerommet så det ikke lengre er et lager. Men babyen skal vel uansett ikke inn på barnerommet før hun eller han blir litt eldre. Vi har jo det meste, men trenger litt ekstra utstyr som bilstol, nytt ullfell og selvfølgelig sånne ting som bleier, nye smokker til tåteflaskene etc. Men jeg har ikke helt fått oversikten ennå, jeg er mye mer avslappet nå enn sist i alle fall :)

 

Gleder meg til å ta ned de minste babyklærne fra loftet og legge på plass, men det får bli i juni en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...har ikke begynt å tenke på forberedelser enda en gang. Jeg har jo det meste jeg trenger etter de to smågutta mine, så noe storhandling blir det jo ikke selv om jeg venter ei jente denne gangen. Klærne jeg har er nokså nøytrale i de minste størrelsene. :) Men jeg har kjøpt vogn, da jeg kom over ei billig brukt ei som jeg syntes var helt perfekt. Blir vell litt mere bygge-rede instinkter sommer tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er vår første og jeg liker veldig godt å planlegge (les: lettere kontroll freak). Bestilte vogn i dag faktisk, da det er ca 10 ukers leveringstid på den vognen jeg vil ha. Ellers har jeg bare kjøpt et par små bodyer, men har sett en del på nettet og vet mye av det jeg skal ha etterhvert. Blir vel litt shopping når jeg nærmer meg uke 30 vil jeg tro. Har kraftig bekkenløsning, så har lyst å få gått på shopping mens jeg fremdeles har sjans til å kose meg litt med det selvom jeg hopper rundt på krykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har slått meg og...

 

har bare noen få barneklær liggende :s

 

men skal på storshopping når barselpengene kommer, har alt planlagt og senga arver jeg fra pappa, og har ordnet liste og alt. så det er bare økonomien som mangler så er alt på plass her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir veldig fort stressa om jeg ikke har oversikt, men vi har jente fra før og får jente nå så til nå har vi:

 

*Alt vi trenger av klær og sikkert mer

*Stellebord og vogn hadde vi jo fra før

*Sprinkelseng arver hun av søstera

*Kjøpt inn 2 søskenvogner (fikk de veldig billigt isammen)

*Har bilstol fra før men bestilt nytt trekk nå nettopp:)

 

Ja vi har vel så og si alt vi trenger bortsett fra noen småting og enkelte praktiske ting jeg vil ha som: flasker, smokker, stelleprodukter, uro, babygym, bæresele, ammepute, og litt småting til meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så langt kjøpt litt klær (mest bodyer og sparkebukser og et par små søte kjoler), et par leker (en teddybjørn og en spilledåse som var så søt) og så har vi kjøpt en vogn! Det var litt stas kjente jeg, og litt skummelt! Er jo "bare" 26 uker på vei...men men, fikk en veldig pen emmaljunga city cross 2010 modell kjøpt brukt, så måtte bare slå til :) Tror jeg kommer til å bli fornøyd. Fikk både bag og sporstdel til, så da har lille tulla vogn lenge lenge fremover. I tillegg har vi en liten trille som vi fikk av min mor, og en simo "sovevogn", stor gammeldags sak, men ultra sjarmerende! Føler jeg har en liten vognpark allerede!

 

Det baller på seg ihvertfall! har bestemt oss for å kjøpe mest mulig brukt. Ikke fordi vi ikke har råd, men fordi det er så utrolig mye nydelige brukte ting til salgs, og det er synd å ikke kutte i forbruket når man kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt noe særlig enda, bortsett fra dyne/sengesett/helseteppe når det var salg på princess ;) Har også kjøpt litt klær.

Det neste på innkjøpslista er barnevogn og bilsete! Det blir om en 14 dagers tid :P Gleder meg veldig til det!

+ en tur på ikea når det passer. Tenkte å kjøpe sprinkelseng og stellebord der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangler seng men det får vi låne når søskenbarnet går over til større seng. har en nydelig gammel seng som kan brukes de første månedene.

baby call kjøper vi på neste sverigetur. og stellebord på neste ikea tur. Vi vet hva vi skal ha men må vente med å handle inn store ting siden "redet" er under oppussing :S

har MYE vi må få gjort, men mest rydding og flytting siden vi skal bytte om på hobbyrom, babyrom og storesøsters rom. men må vente til badet er ferdig oppusset:S

Resten er allerede handlet inn eller arves fra storesøster.

hmm...glemte vogn. det ser vi etter på finn. kjøper ikke ny for vi kommer ikke til å bruke den mer enn max 18 mnd. har nemlig en super sykkel/jogge vogn med masse lasteplass som skal brukes etter det;)

Vi får bare ta våren og sommeren flittig i bruk:) jobber fullt enda så dagene strekker ikke til. har en tendens til å slokne på sofaen når arbeidsdagen er over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 dager igjen i dag, men det går treigt med forberedelsene. Vogna er bestilt og ankommer i uke 22. Pga tilbud på maxi cosi bilsete, har vi kjøpt det også. Ellers er ingenting annet kjøpt. Dette er første for oss, men søster'n har 3, og hun ville gladelig sett at vi overtok mye etter henne. Jeg må dessverre innrømme at jeg allerhelst vil planlegge dette selv, samt kjøpe det meste nytt. Er ikke alltid like lett å lukke ørene og smile når storesøster planlegger for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...