Gå til innhold

vannfødsel? flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg lurer på om flere har ønsker om dette?

jeg har snakket med min jordmor angående vannfødsel, hun er veldig for vannfødsel og mener at det gir en viss lindrende smerteeffekt.

jeg hadde en dårlig opplevelse av epiduralen fra min forige fødsel,så denne gangen vil jeg være åpen for å prøve andre alternativer. så hvis alt tilsier at jeg kan få vannfødsel, går jeg for det denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne ha tenkt meg vannfødsel, men på lillehammer sykehus hvor jeg skal føde så har de desverre ikke muligheten til det.. Men de har et badekar som kan brukes til smertelindring.. Så hvis det er ledig, og jeg har tid.. :) så skal jeg bruke det badekaret.. Hører mange sier at det skal hjelpe veldig mot smerter. :)

Epedural vil jeg ikke ha, så her blir det lystgass.. :)

Skrevet

Forrige fødsel ble jeg kjempe begeistret over at det var badekar på fødestuen. Hadde sett for meg at det bare måtte være SÅÅ deilig.. Jordmor spurte ganske tidlig om jeg ville sitte meg oppi og det ville jeg..

Jeg synes ikke det var noe særlig egentlig. Jeg var kvalm og klarte ikke helt å finne en god stilling og i tillegg ble jeg veldig varm og "overopphetet" av å være nede i det varme vannet. Jeg tror jeg satt oppi der i maks en halv time eller noe og da kavet jeg bare rundt som en diger hval uten å finne roen..

Jeg vil absolutt anbefale å prøve ut ting man har lyst til å teste ut. Jeg skal prøve igjen denne gangen om jeg får muligheten, for ingen fødsel er lik.. Man vet jo aldri hva som føles bra og hva som ikke er noe i det hele tatt før man er midt oppi det. Så å teste ut ting og tang er eneste utvei tenker jeg :)

Er veldig spent på denne fødselen. Spent på hvilken følelse jeg sitter igjen med i ettertid. Krysser fingrene for at den blir like bra som forrige :)

Skrevet

jeg har store ønsker om vannfødsel hvertfall :D

Og har nok tenkt å prøve det..er jo ikke verre en å gå ut av badekaret om du ikke liker det.

Også vil jeg ha en naturlig fødsel, og da vil vann være det beste alternativet for smertelindring vil jeg tro :)

Når jeg har vondt å sterke kynnere nå så stikker jeg i dusjen og holder dusjstrålen over der jeg har vondt, og jeg merker at det hjelper..så badekaret har jeg troa på! :)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde vannfødsel med førstemann. Synes det var helt utrolig. Eneste smertelindringen jeg brukte var vannet og det funket veldig. Deilig å være "vektløs" under riene. I forhold til de steinharde sengene iallefall.

Har planer om vannfødsel denne gangen også, så håper det lar seg gjøre. Anbefaler det på det sterkeste:)

Skrevet

Jeg synes vannfødsel høres fantatisk ut, men én ting... kommer det ikke veldig mye "gørr" i vannet? Synes jeg lakk diverse ting sist jeg fødte...:D Har lyst på vannfødsel nå, men hadde vært litt greit å høre erfaringer i forhold til om det ble mye "ekkelt"... Tror kanskje ikke far takler det så bra;)

Skrevet

Jeg ble lurt opp i et badekar sist var veldig godt et par timer, men på et tidspunkt hjalp det ikke noe særlig lenger... Dessuten trodde jeg plutselig under en rie at jeg skulle drukne, det var ikke så gøy. Etter det var det rett ut av vannet og over på lystgass. Hører med til historien at jeg hadde en "kort" fødsel på ca 4,5 time og ingen pauser i riene.

Er egentlig åpen før å prøve igjen, men ser ikke for meg at jeg fullfører;) Bare å ta fram lystgassen, for epiduralen var både vond i ryggen i fler dager, virket ikke på smertene og gjorde at riene ga seg. Så det skal mye til for at jeg takker ja til det igjen...

Skrevet

Jeg hadde store planer om vannfødsel sist, og ingen planer om noen epidural i alle fall ! Men fødslen dro ut i langdrag, og lille ville ikke ned i bekkenet. Når jeg fikk opp i badekaret var jeg allerede utslitt, fant ingen god stilling, ikke riktig temperatur, da det som først var kaldt føltes varmt, for så å fryse og skjelve... Det gikk ikke framover, og jeg måtte opp igjen, uten at det var noe nederlag igrunnen. Epidural ble siste løsning, ellers ville jeg ikke greid det :( moralen er vel at det er vel og bra å ha et ønske og en plan, men forhør deg litt om andre muligheter også, og aldri i aldri... Det er bedre å vite på forhånd, følge planen så godt det går, da blir det ikke så mye usikkerhet om noe skulle ta en uventet retning ! Kanskje blir det som meg, som eeeeelsker vann, og ikke kunne se for meg bedre, for så å absolutt ikke følge planen ;) men forhåpentligvis så får du en fantastisk vannfødsel ! Og forresten, jeg har store planer om vannfødsel denne gangen også, gleder meg til å prøve igjenn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...