Gå til innhold

I dag vil jeg bare krype under en stein og dø..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er møkkasyk, og er velsignet med en mann som presterer å bli sur, fordi det er ensbetydende med at han må ta alle oppgavene i huset. Hurra. Han har tatt med seg de to eldste ungene til besteforeldrene (fordi jeg ba ham om å gjøre det), mens jeg sitter hjemme med en fire uker gammel baby som selvsagt er helt umulig idag.

Han spør aldri om det går bra, om jeg trenger noe, eller om det er noe han kan gjøre for at jeg skal føle meg bedre når jeg er syk, og det er så urettferdig! Fortjener ikke jeg å få litt pleie? Når han er syk lager jeg mat, løper på butikken og kjøper det han eventuelt trenger, og tar gjerne alle ungene med meg ut. Dette gjør jeg fordi det ligger i min natur å ville ta vare på de rundt meg, ikke fordi jeg forventer at det kreves av meg.

Blir så utrolig frustrert at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde spurt rett ut; hva er det som gjør at du ikke klarer å vise tegn til omsorg når jeg så tydelig gjør alt for at du skal ha det komfortabelt når du er dårlig?

Skrevet

da hadde ok mine omsorgsevner ovenfor han når han var syk blitt rimlig borte gitt! synes det skal gå begge veier, og skjønner han ikke det selv, og heller ikke om du sier det på en pen måte, så er det rimlig lite du får gjort egentlig..så pass heller på deg selv og la han styre segselv når han er syk!

ofte er det sånn også at vi damer forventer at mannfolka skal huske tilbake et halvt år fra de var syke hvor godt vi pleiet dem og forventer det da tilbake, men ikke alle mannfolk klarer å tenke sånn! de fleste er her og nå, så enten må du si i fra hva du trenger eller gi litt beng og ta var på degselv..

Skrevet

Men det ligger ikke helt for meg å skulle ignorere syke folk. Jeg føler at det blir litt for dumt av meg å senke meg ned til hans nivå.

Jeg sier hva jeg trenger, og han blir sur. Akkurat som en liten unge som får beskjed om å rydde rommet sitt.

Hvorfor kommer ikke disse sidene ved en mann fram FØR man har fått barn sammen?

HI

Skrevet

nei da må du jo bare godta det som det er da :)

jeg har ikke opplevd dette selv, men vet jo at mannen blir dødssyk av samme sykdom som resten av huset har hehe men lar han nå bare være dødssyk så lenge han ikke plager oss. jeg stuller litt ekstra med han, men så gir han tilbake også om jeg er syk og trenger det :) men har vært alenemor før jeg møtte han, så er egentlig litt vant med å ta vare på megselv når jeg er syk og synes nesten det beste er å få være litt i fred og bare pleie megselv..

men vi har alle forskjellige behov, og jeg tror du må bare finne en måte å balansere det på. se på det positive i stedet, han tok med ungene ut, ja du ba om det, men du får jo faktisk halvveis barnefri ;)

masse god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...