Gå til innhold

Svigermor er bare så rar...eller er det meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig snill svigermor men hun er bare så rar på mange måter. Hun er kjempe sta og kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen men hun er snill.

I går blev det bare litt mye altså. Jeg har to gutter på 3 og 5 år. Søskenbarnene til guttene mine er tvillingjenter som skal bli konfirmert i mai. Nå har da farmor, altså svigermoren min, sydd bunad til begge jentene og kjøpt sølv til. Dette blir jo da veldig dyrt og hun føler at hun har lyst å gi noe til guttene mine. Jeg sa at det blir jo konfirmert en gang de også og jeg er ikke opptatt av at de må få like mye "penger" som jentene. Det syns ikke jeg er så viktig men svigermor syns at guttene må få like mye. Så da kom hun på den geniale ide` om at hun skal betale utskifte av 2 vinduer i huset vårt. Da blir det rettferdig!

Jeg prøvde å snakke med henne og si at det ikke er nødvendig, at jeg er veldig takknemlig over at hun vil hjelpe med vinduene men at det kanskje blir litt rart å forklare det til guttene om ca 10 år. Dere får ingenting av farmor og farfar nå til konfirmasjon siden dere fikk to vinduer i huset når dere var 3 og 5 år. Jeg har også forklart henne at jeg eller mannen min ikke er opptatt av at alle barnebarna skal få absolutt likt i gaver. Det mener jeg helt seriøst. Hun er veldig på at dette skal hun gjøre nå.

Syns ikke dere det er en rar måte å tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan da ikke mene at hun skal gi konfirmasjonsgavene til guttene nå og at det skal være nye vinduer i huset deres?

Her må du ha misforstått noe, ellers er hun riv rusk..

Skrevet

Hun kommer garantert til å gi dem konfirmasjonsgave uansett så la være å tenke på det og la hen nå gi dere disse vinduene om hun har lyst til det.

Skrevet

Haha.. hun har sikkert gått og irritert seg over disse gamle vinduene deres i mange år, og endelig har hun pønsket ut en måte å skifte ut vinduene!

Skrevet

Jeg har innsett at poden antaklig ikke har besteforeldre når han blir konfirmert, men jeg ber ikke besteforeldre gi han gave på "forskudd" av den grunn...

Sånn er det bare..

Og vinduer er vel ikke akkurat noen KONFIRMASJONSGAVE..hihi...

Skrevet

Rar må te å tenke på, men søtt da :-) ...kan være hun tenker på at hun kan dø før de blir konfirmert og at hun vil ha det jevnt fordelt mellom barn og barnebarn.

Hvis hun betaler disse vinduene kan jo du og mannen åpne en konto i guttenes navn og spare litt "vinduspenger" til konfirmasjonen :-)

Skrevet

Hun tenker kanskje at hun vil at begge barna hennes skal få like store verdier av henne, for å unngå uvennskap mellom søsken. Om hun har snakket om at hun kanskje ikke lever når de yngste konfirmeres, så kan du jo si at det hadde vært hyggelig med noe personlig minne fra henne. F.eks bunadskniver eller turkniver med navn. Eller dere kan takke for vinduene, og når guttene konfirmeres, så får sikkert den andre familien noe de trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...