Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 "Siden vi ikke får passe babyen når hun er liten, kan du ikke forvente noen hjelp til barnevakt når hun blir eldre" Baby er to måneder, sliter med å sove, spesielt på dagtid, og jeg strever med amming. Jeg vil aldeles ikke låne henne bort uten at jeg er tilstede, det er babys behov som går først, ikke elendige svigermor og svigerinnes. Men når jeg ikke er tilstede liker de visst å diskutere hvor vrang og gjerrig jeg er på babyen:( ( vet jeg ikke med sikkerhet, men en annen slektning fortalte meg at de har kalt meg begge de nevnte tingene. Synes det er hyggelig at de er engasjert og vil bli kjent med baby, men skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig å passe henne alene når hun er så liten. Har heller aldri nevnt noe om forventing til barnepass, selvom jeg har tenkt at det kan være hyggelig å være hos tante og farmor når hun blir litt eldre og er trygg på dem. Men nå kjenner jeg at jeg får de helt i vranga når de skal "true" seg til å låne henne når hun er baby.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Vitner om at de tenker meg på seg selv og mindre på babyen. Tragiske mennesker som sier slik og som mener at du, som nybakt mamma, er gjerrig på babyen. Min familie har også vært slik. Stresset med barnevakt, barnepass, at jeg må få meg trillepike osv. Egentlig burde jeg aldri være sammen med babyen, virker det som. Men nå som hun snart skal begynne i barnehage så er det ramaskrik. "Skal du ha henne i barnehage og ikke hjemme???! Stakkars barn!" Jaha? Familie er et snodig dyr......
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Syns det høres ut som dette er mennesker som ikke evner å sette et barns behov foran sine egne, og slike mennesker egner seg ikke til barnevakt verken nå eller senere. Så da er det vel like greit at de ikke vil når barnet blir eldre. Tåpelige mennesker.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 True seg til å få passe en nyfødt baby? Herregud, for noen tapere! Hold på ditt
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Idioter. Hold avstand og si ganske enkelt til dem at det er helt i orden, du trenger denne tiden, og hvis de ikke vil bli kjente med henne senere, er det synd for dem.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Takk! Godt å høre at det ikke er jeg som er helt på jordet her. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå