Gå til innhold

Kynnere i fleng...


tinemor83

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor ofte det er vanlig å ha kynnere i løpet av en dag når man er i uke 29?

 

Jeg føler jeg har så mange, og uten at jeg har telt sånn helt nøyaktig, så kan jeg vel anslå at jeg har rundt 20 hver dag... er ikke dette veldig mye? Noen andre som har det sånn?

 

Jeg har to fra før og har ikke hatt kynnere i denne grad i tidligere svangerskap... rett nok så er det mer vanlig når kroppen har vært gjennom dette før, men synes dette er i overkant mye..

 

De er vel ikke særlig vonde, men ubehagelig er det jo i lengden.. blir litt øm etterhvert liksom...

 

Kanskje bare det er jeg som klager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 30, har kynnere nær sagt hele tiden, kan ha 3-5 på 5 minutter, aner ikke hvor mange om dagen, men mye mye mer enn 20 i alle fall! Fastlege, jordmor og gynekolog på sykehuset sier alle at dette er helt ok, veldig varierende hvor hyppige kynnere man har. Så lenge de ikke blir virkelig smertefulle og rytmiske er det helt ufarlig, bare å fortsette som før. Ingen har anbefalt sykemelding for eks, så jeg er i full jobb selvom det er litt vanskelig innimellom med alle kynnerne (ingen muligheter til hvile på jobben).

Selv ved svært mye kynnere kan man gå langt over tiden, skal ikke ha noen sammenheng med for tidlig fødsel. Pga mistanke om vannavgang har jeg også fått målt livmorhalsen, ingen påvirkning av denne i det hele tatt. 20 om dagen høres ut til å være helt normalt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...