Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Jeg er alene med omsorgen for jenten min på 21 måneder. Jobber fulltid, og er ofte veldig sulten når jeg kommer hjem. Jeg har ikke mye penger, og ikke mye overskudd, og ikke noe god kokk. Merker jeg er matlei for tiden, så lurte på om noen hadde noen gode, enkle, raske og gjerne sunne middagstips til jenten min og jeg?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Fiskeboller i hvit saus. Det er rimelig, enkelt å lage og til og med ganske så godt. Du trenger poteter, smør, melk, hvetemel, fiskeboller. Ja, og litt karry på toppen og litt raspet gulrot ved siden av. Smelt litt smør i en kjele (ca 25 gram?). Ta i tre-fire spiseskjeer med hvetemel og rør dette sammen. Det blir en litt tykk, knudrete grøt. Hell på litt og litt av kraften fra fiskebollene, mens du visper hele tiden. Gjerne litt melk også! Når sausen har fått ønsket konsistens, smaker du på den og tilsetter eventuelt litt salt. Hell oppi fiskebollene. Poteter kokes såklart samtidig. Rasp en gulerot eller to. Server og spis.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Tusen takk for middagstips. Tar gjerne imot flere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå