Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 BF har vært litt på og av i forhold til int for barnet sitt, nå krever han tre uker i sommer, og det er nå greit, men de skal være når det passer for han, og han krever en og en uke sammenhengende, mens barnet vårt har bare sovet borte tre netter på rad til nå. Jeg mener det blir mye med en hel uke allerede i begynnelsen av juni. Hva tenker dere? Mini blir 2 år i august
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Samme her. Jeg tror nok at vi prøver med en uke og ser Han skal ha barnet 2 uker i sommer, og to uker i slenger er uaktuelt her iallefall Vi samarbeider veldig bra, og regner med at jeg sikkert kommer til å "poppe" innom iløpet av den uken uansett.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 Hvis tre netter går greit, så går det sikkert fint med ei uke også. H*n skal jo tross alt ikke sove hos fremmede, men hos pappa'n sin. Jeg tror det er deg det blir tøffest for at barnet er borte så lenge ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Jeg tror at hvis det går fint med tre netter så går det fint med en uke. Barn har ikke slikt tidsperspektiv. Og til deg som skal "poppe" innom iløpet av uka, DET er IKKE til barnets beste, det er til DITT beste. Skal du utsette barnet for en separasjon til denne uka, barne for at DU ikke klarer å stole på at barnet har det bra hos far?? Jeg har hatt delt bosted for mitt barn siden han var to år, , en uke hos hver. De førte årene gikk det dårlig å levere barnet fra den ene til den andre foreldern, men helt fint hvis vi brukte barnehagen eller besteforeldre som mellomstasjon. Så det å "poppe" innom, vurder det en gang til !
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 Hallo, anonym 10.09: selvsagt er det mye mer med en uke enn tre netter! Du snakker som de gjorde på 50-tallet! Da la man unger inn på sykehus og nektet foreldrene å besøke dem, selv om det var langvarig. For når mor og far hadde vært der så "savnet barna dem bare mer!" Det er beviselig noe sprøyt, men for de sykehusansatte ble barnas savn mer tydelig hvis de fikk besøk, siden barna gråt når foreldrene gikk igjen. Men det er et sunnhetstegn! Apatiske unger som nekter å se på foreldrene når de til slutt kommer og henter dem, DET er symptom på savn og skade, det! Selvsagt skal HI bryte opp uka litt for BARNETS skyld. Ungen er ikke 2 år ennå. Og BF, hvis han mener det er ok å ha en toåring en uke borte fra mamma, da bør han snarest nå i mars og april trappe opp sin øvrige aktivitet i forhold til barnet, jobbe med å få noen gode dager i påsken for eksempel og selv være aktiv i tilvenningstiden. Det kan mor forlange syns jeg, og jeg syns også det går an å kreve en kriftlig plan/avtale omkring opptrapping sånn at lillegullet blir forberedt på ukesopphold. Personlig syns jeg 5 dager er max for et barn på 2 år.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Tusen takk for svar. Kjekt å se at det ikke er bare meg som reagerer. Han krever nå altså en uke, der han skal reise utenlands, så jeg får ikke mulighet til å besøke.. Er så lei av å krangle!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Ikke gidd og krangle med han. Bestill en time på famillievernkontoret og ta det deri fra. Møter han ikke opp der så få det notert. Er han ikke villig til opptrapping så hadde jeg ikke gått med på så mye "ferie" for barnet nettopp pga av at barnet ikke er vandt til og være bort fra deg så lenge. Lager han masse kvalm så bør du skaffe deg en advokat.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Er helt enig i at en uke er for masse, siden dere kun har 3 netter. Leste en plass, at sommerferie skulle ikke være mer enn vanlig samvær sammenhengende. Kontakt familievernkontoret og evnt advokat og retten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå