Gå til innhold

Lysaker området?


Maiaa

Anbefalte innlegg

Hei alle gravide. Nå nærmer det seg med stormskritt.. Er det noen fra Lysaker, Skøyen, Stabekk området, eller andre som måtte være interessert, som kanskje kunne tenke seg å få til et treff?? Er 28 år og førstegangs gravid med termin i midten av juni. Jeg tenkte det kunne være hyggelig å møte folk i samme situasjon for etterhvert å ha trilleturer etc. Blir vel mye fritid fremover, og hyggelig å kunne fylle dagene med hyggelige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi er visst flere her fra Ullern området.. Jeg holder til på Hoff/Bestum/Skøyen. Er 29 år og venter min første i begynnelsen av juni. Gleder oss masse! :) blir det jente eller gutt på deg? Her er det gutt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å bli kjent med flere småbarnsforeldre, så man kan finne på litt med andre under permisjon :) . Vi har ikke så mange i vennekretsen som er på samme stadiet lenger. Det ser ut til at vi får en liten gutt her også, men 2 uker før den meldingen, fikk vi beskjed om en jente, så nå blir det spennende å komme på 3d ultralyden på torsdag og se hva de sier :) Utrolig spennende tid det her. Har dere gjort de store forberedelsene enda da? Håndtverkerne gikk nettop ut døren etter å ha fikset ferdig barnerommet nå :) men vi har ikke kjøpt inn noe enda. Når jeg ser rundt her inne på siden, føles det som vi er veeeldig sent ute... ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så å si ferdig med all innkjøp av utstyr og klær, mangler vel bare hygieneprodukter fra apoteket :). Syns det er veldig greit å slippe å stresse med alt på slutten, vet aldri hvor "mobil" man er nærmere termin. Nå er det bare å klistre opp wallstickers på bebisrommet og ta en tur på apoteket, så er vi klare!

Hvilken helsestasjon hører du til? Jeg går til den på Ullern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så dumt å gå til innkjøp av alt nå fremover. Har liksom følt det har vært så langt bort og frem, men nå går det plutselig veldig mye fortere... :) Nå som barnerommet er ferdig også, er det lettere å planlegge litt. Det er så mye å velge mellom og mange alternativer, så det er vanskelig å bestemme seg synes vi også. Vogn er jo en hel vitenskap.. Hva slags vogn har dere? Jeg hører til Bekkestua. Trodde egentlig det ville være en annen nærmere..

Er det helsesatasjonene som arrangerer barseltreff? eller er det noe man må ordne selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en jungel av utstyr der ute.. Var jo helt grønn når det gjaldt det meste helt i starten, til og med klesstørrelse måtte jeg spørre 20 åringene i butikken om. Men begynner å få grei oversikt nå, det er uansett mye man ikke kan uttale seg om, om man trenger det eller ikke. Det er så mange ting som er "nice to have", men som strengt tatt er langt fra nødvendige. Jeg har nå i begynnelsen kun gått for innkjøp av det nødvendige, alt annet får man se an behovet for etter hvert. Det er jo bare seng/krybbe, vogn, bilsete, klær og stelleprodukter de trenger helt i begynnelsen..

Når det gjelder vogn så var det en kjapp avgjørelse for vår del faktisk. Jeg har lenge gått og trodd jeg skulle ha en firehjuling, så litt på Emmaljunga siden de er pene å se på og klassiske. Trehjuling skulle jeg i hvert fall aldri ha, for de er jo stygge! hehe, men så besøkte vi Barnas Hus og ble introdusert til TFK Joggster Twist, som da er en trehjuling, og ble solgt med en gang. Å manøvrere en trehjuling kontra en firehjuling er som dag og natt, du kan snu TFK'en (og sikkert en hvilken som helst annen trehjuling) med en lillefinger om du vil, utrolig praktisk. Så da måtte jeg pent gå for det praktiske og ikke det estetiske! :)

Firehjulinger er klumpete og tunge og er grusomme å manøvrere. Nei, det ble et lett valg. Dessuten kjøpte vi den nye hardbag'en til TFK'en (heter Multi X) og den er mye penere enn den vanlige hardbag'en, samtidig som den kan "konverteres" til sittedel etter hvert og brukes til ungen er ca. 2 år. Selve sportsdelen til TFK'en er litt i største laget og kanskje ikke den peneste, men da er Multi X varianten myyye nettere og penere.

Ja, det var det foredraget jeg hadde om vår vogn! :o) (må legge til at den er også utrolig kompakt og lett å slå sammen, måtte også ha en kompakt vogn da vi har en Golf).

 

Tror helsestasjonene initierer det aller første treffet, og det finner vel sted etter at man har født. Så er det opp til de enkelte å fortsette å treffes tror jeg.

Hvor på Lysaker bor dere? Jeg bor på Hoff/Skøyen (bak Rimi der, om det sier deg noe). hehe, kanskje vi skal arrangere et treff på United Bakeries på CC i sommer en gang?! :) Er ikke stedet vanligvis invadert av barnevogner?

 

Blir spennende å se bebis på torsdag da! Kanskje dere endelig får bekreftet kjønnet også.. Burde ikke være så vanskelig med 3D tror jeg.

Vi har valgt å ikke ta 3D, selv om jeg begynner å bli fryktelig nysgjerrig. Fant vel ut at vi vil spare litt overraskelse til selve fødselen, skulle i utgangspunktet ikke vite kjønnet heller vi, men der klarte vi ikke å vente... Man ser jo fort ansiktstrekk etc. på 3D, så ofte vet man hvordan ungen ca. vil se ut før man føder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm :) høres akkurat ut som riktig type vogn for oss også da. :)) Har sett litt på Brio go. Den synes jeg er veldig pen, og virker bra. Den har kommet best ut i noen tester osv. men så snakket jeg med en som mente den hadde veldig liten bag, og var upraktisk og holdt veldig kort. Dermed ble jeg veldig i tvil. Hun nevnte også TFK`n. Sa den var super :) Så spørs om vi kanskje burde gå for den. Vi har også golf. Problemet er at vi i tillegg til det har en hund.... :P så vi ser på ny bil nå. Ikke bare bare det heller. Hadde vært greit om det hadde holdt med skiboks enn så lenge, til vi fikk litt mer oversikt over hva vi trenger av plass, og hva som er mest praktisk.

 

Det er så mye utstyr man har lyst på, men som man ikke trenger ja, så det er greit å vente til bebisen kommer i hus, så kan man se litt bedre da. Tror det blir mye bomkjøp og unødige mye stæsj ellers. Selv om det jo tross alt er gøy å ha alle mulige dingser :)

 

Selv hunden vår, vår første baby.. :P nå 1 år.. har jo fått i stor overkant av det som er nødvendig.

 

Hadde leil. på sjølyststranden før. Det området rundt Hoff/ skøyen er jo så koselig da :) Fint å gå på Bygdøy til sommeren!

 

Treff på CC hadde vært veldig trivelig også. Jeg er litt redd for å bli værende altfor mye hjemme alene med bebis når alle andre er på jobb osv... men det blir kanskje ikke så ensomt og kjedelig som jeg frykter.. hehe..

 

ÅH.. det var så spennende på 3D i går :)) Bekreftet kjønnet fikk vi også!! Det er en liten gutt inni der ja. Må si jeg skvatt litt da han sa jente først.. igjen, men han tok seg raskt i det etter å ha sett litt nærmere. Da var det ingen tvil :) Ganske rart å se det lille mennesket så tydelig. Man får jo et lite inntrykk, men man får jo ikke se utseendet likevel.. Jeg er like spent på hva som kommet ut i dagslyset om noen mnd :)

Deilig å vite hva vi har å forholde oss til ift. kjønn ihvertfall. Litt lettere å gjøre små innkjøp osv da. Er jo ikke så nøye egentlig, men litt hyggelig å kunne vite hva man handlier til :)

 

Jobber du om dagen? eller begynner ting å bli tungt??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med konstatering av gutt! må si dere har vært tålmodige lenge, det å finne det ut helt sikkert i uke 30 er jo en lang ventetid.

Har dere noe navn klart? Vi har allerede valgt Adrian, tror han vil matche det navnet. :) Det er jo mange som sier at da ungen kom ut og vi først så han/henne så passet ikke navnet, men tror ikke det blir tilfellet her. Det passer nok.

Denne uken er jeg faktisk 100% sykemeldt, frem til nå har jeg jobbet 100% hele tiden. Kom egentlig litt overraskende på, følte meg ikke såååå syk at jeg trengte 100%, men fastlegen insiterte da jeg var der forrige fredag. Har hatt litt svimmelhet, "lynsmerter" i bakhodet, småforstyrret syn og opplever generelt lite energi for tiden, så da mente hun at jeg burde slappe helt av i en ukes tid og se hva som skjedde, så jeg ikke risikterte å få svangerskapsforgiftning.. Tror det er lurt selv, er småirritabel og lei alt på jobb nå for tiden, så mentalt sett er det også bra med et avbrekk. Men jeg har nå planer om å jobbe frem til perm, i hvert fall 50%. Har en kontorjobb, så det er ikke hardt fysisk, men mer psykisk. :) tror jeg innerst inne er klar for et friår allerede!

 

Du da? hvor mye jobbing er det på deg nå? og formen generelt?

 

Det blir nok ikke kjedelig med bebis. Tiden går nok fort uansett, tror ikke man har sååå mye fritid som man innbiller seg. Man er nok stadig opptatt. Amming,skifte bleie,amming,skifte bleie, sove litt, rydde litt.. så på den igjen.. Hehe.

Men man må nok komme seg mye ut og gå tur. Bygdøy byr på fine turer, det er sant. Er fornøyd med vår såpass sentrale men samtidig rolige lokasjon. Hvor på Lysaker bor dere? like ved CC et sted?

 

Jeg har begynt å bli småengstelig for denne baby-boomen som er nå, og advarslene om at folk vil oppleve å bli sendt til et annet sykehus nn der de har fått plass når dagen endelig er der.. Uff, klarer ikke å se det for meg, å bli avvist på Ullevål! Det sies jo at sykehusene ikke er forberedt på rushet som kommer nå, så det blir jo spennende å se om man i det hele tatt får allokert en jordmor på fødedagen. :( hehe

 

Når det gjelder vogn så kjøpte vi vår på en tysk internett-side, sparte flere tusen (selv når norsk moms og frakt er lagt på). Så jeg anbefaler den om dere går for en TFK. Her er den vi kjøpte:

http://www.kiddies24.de/shop/en/Stroller-Pushchairs/TFK-Joggster/Joggster-Twist/TFK-Joggster-Twist-CARBO-SCHLAMM-Set-2-inkl-Multi-X-Wanne::13829.html

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Har ventet lenge på den konstanteringen ja!! Talt ukene til vi kunne gå på den ultralyden.. Nå er jeg fullt inne i å planlegge hva vi trenger FØR han kommer, og å stoppe meg selv fra å kjøpe unyttige ting..

:P Vi kjøpte nettop stokke sleepi sengen. Hele tiden syntes at den er så søt, men plutselig i ettertid tenker jeg at det var unødvendig å bruke så mye penger på den sengen, når jeg også vil han skal sove i en vugge eller kurv i begynnelsen. dessuten fant jeg en annen søt seng etterpå... hehe.. alle valgets kvaler..

 

Adrian er et utrolig fint navn! :) Det blir helt sikkert riktig på ham. Ja, noen sier de så at det ikke var riktig når de kom ut, men det blir jo riktig uansett etterhvert tenker jeg..

Vi har bestemt oss for Leon vi da. Vi tror også at det vil være helt passende på klumpen.

Bestefaren til samboeren min het Leonard, og han ville egentlig føre det navnet videre om det var mulig, så da moderniserte vi det litt bare. Har alltid likt det navnet etter at jeg så Leon filmen da jeg var yngre, så det var jo litt morsomt at det ble sånn.

 

Jeg har gått på skole dette året, og tatt prosjekt og prosessledelse, og gikk egentlig nettop inn i eksamensperiode og prosjektoppgaver. Jeg måtte ta det vanskelige valget å ta permisjon fra studiet, og heller komme tilbake og ta det siste til neste år. Terminen faller liksom midt i sluttforløpet, så det var dumt å gamble på at jeg kanskje ville klare det, og "bruke opp" sjansen min. Har betalt såpass mye, at det var dumt å ikke heller satse på å fullføre om 1 år siden de lar meg gjøre det. Da kan sambo ta pappa permisjonen sin da også :)

 

Det har vært ganske krevende å være i fullt studie, ha hund, flyttet, pusset opp, solgt gml. leil. vært dårlig +++ så det var kanskje like greit å ta det litt mer ro også, og nyte denne tiden litt. Har liksom vært så mye til tider at alt har føltes altfor overveldende.. Nå koser jeg meg hjemme med forberedelser og hunden som er 1 år og i trassalder, og prøver å få litt skikk på den før barnet kommer... hehe... Godt å komme seg ut på de daglige lufteturene for å holde seg litt i form. har ikke akkurat vært mye tid til å trene på lange lange tider.

 

Tiden med barn går nok fortere enn man tror ja. Er jo alltid et eller annet som må gjøres. Blir nok mye trilleturer ja. Hunden må jo ut, så det er jo to i en :) og jeg synes det er så deilig at vi begynner barselstiden om sommeren. Det gjør alt litt enklere!

 

Vi bor på Oksenøya om du er kjent. Rett ved Strand restaurant. Landlig men likevel ganske så sentralt synes jeg. Har bodd i byen de siste årene, mellom da jeg bodde på sjølyststranden og her, og synes det er utrolig godt å komme unna det kjøret igjen.

 

Ja, det er skikkelig babyboom. Jeg ble avvist på Ullevål desverre. Fikk plass på Bærum, men hr også plass på føderiket, så jeg har bestemt meg for å føde i vann der. De legger desverre ned 27 juni, så om jeg ikke rekker å føde der, blir jeg flyttet til ABC klinikken.

Jeg har vært mye frem og tilbake om hvordan jeg vil føde, men nå tror jeg at jeg har bestemt meg... man vet jo ikke hva man går til, så det er bare å ta et valg og håpe at det blir bra :P

 

Får satse på at du ikke blir sendt et annet sted. Det ville vært utrolig kjedelig!! De prøver sikkert alt de kan å unngå det.. Og om du ikke har masse tid kan de ihvertfall ikke gjøre det, så du får drøye den litt før du drar dit... ;)

 

Vognen ser jo kjempefin ut. Vi har ikke klart å bestemme oss helt enda, men vi må jo bare gå for en. Man får jo aldri alt... skal sjekke litt mer på den TFK`n. Lurt å kjøpe fra Tyskland. Hvor lang tid tok det før den kom??

 

God bedring så lenge forresten!!

Håpe at du kommer deg og holder deg i god form resten av sv. skapet!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da er du jo bare rett oppi bakken fra oss da... :)

 

Og termin bare 4 dager etter meg.. Vi må absolutt få til treff etterhvert :)

 

Vet du hvilket kjønn du venter?? Er en spennende tid vi har foran oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg flytter til Lysaker/Strand i slutten av april, blir gjerne med på treff med andre i området. Venter en liten jente med termin 3.juni. 32 år og dette er første barn, veldig spennende og skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Vi blir naboer vi da :)

 

Jeg holder til på Oksenøya.. Blir jo så fint her til sommeren med den nye kyststien, fornebulandet og parken der, og kaféturer til Strand restaurant :)

 

Ja, det er litt skummelt.. :P

 

Hvordan er formen om dagen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Er visst forresten riktigere med Lysaker/Strand på meg og... :P har ikke helt orden på geografien her ute...ganske nylig flyttet hit selv ;)

 

Naboen flytter ut i påsken, og i slutten av April flytter det inn noen nye som visstnok venter barn..

 

Hadde jo vært veldig tilfeldig om det var dere..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt :) Dere da? Driver og pusser opp hus vi, så nå i påsken er det siste innspurt for å forhåpentligvis få alt ferdig til babyen kommer. Merker det er litt tyngre å jobbe nå, men heldigvis er formen fin, så skal absolutt ikke klage! Formen deres da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til at det kommer en gutt her også :)

 

Pusse opp hus hørtes ut som et greit prosjekt, som sikkert ikke er dumt å bli ferdig med før bebisen kommer. Det er vel ikke det man har lyst å holde på med i barselstiden.

Dere må ha lykke til med ferdigstilling :) Været er ihvertfall knall og perfekt til å lufte ut osv.

 

Her er formen bare bra takk. Merker at jeg begynner å bli litt tyngre i kroppen, og at det er vanskeligere å få god søvn, men ellers føler jeg meg helt topp :)

 

Er ute og går mye hver dag i god tro om at det skal holde meg frisk og rask gjennom siste etappe også. Har en hund på 1 år i skikkelig trassalder som krever sitt, så da må jeg jo bare holde ut. Nå er det jo bare helt herlig å være ute og gå i det fine været!

 

Bortsett fra huset, har dere utstyret i hus og føler dere klare da? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vittig, da kan det jo hende at vi blir skikkelig nærme naboer:-) formen min er ganske bra, er frisk og rask. men merker at jeg blir fortere sliten. driver med siste innspurt til eksamen, så merker det stresset relativt godt. pluss at vi skal flytte og selv om jeg ikke skal verken bære eller noe, så er det utrolig mye styr å flytte. Leste jeg riktig at du skal føde på føderiket, det skal nemlig jeg også. Har ikke møtt noen andre gravide som skal føde der, så det også er jo litt morsomt. hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann.. Da ble det visst hastekeisersnitt på meg desverre, så fødselsplanene mine på Føderiket gikk ikke helt som planlagt, ei heller resten av barselstiden, siste del av svangerskapet osv. Men jeg sitter nå her med en herlig liten gutt!! :) han kom for 1 uke siden, 8 uker for tidlig.

Jeg må jo bare være glad for at det har gått fint etter forholdene, selvom jeg synes det hele har gått så fort, og ikke helt gått opp for meg. Vi må nok bli på sykehuset noen uker til. Stingene etter operasjonen gikk opp, så jeg måtte under kniven i ny narkose for 2 gang. Vært mye tull, men nå begynner jeg å komme meg.

 

Eplebåt- velkommen i nabolaget :) jeg tror du er den nye naboen vår, og hilste på samboeren min på torsdag da du var på vei inn :) liten verden.

 

Ville bare melde om nyheten, så håper jeg dere andre koser dere med siste del av svangerskapet, også gleder vi oss til trilleturer og kos til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da stemmer det nok at vi er nye naboer, veldig hyggelig å hilse på samboeren din forresten, gleder meg til å hilse på deg og den lille gutten deres etterhvert.

Dere får slappe av og samle krefter, både du og den lille, så blir det nok både trilleturer og annen babykos utover sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...