Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #1 Skrevet 20. mars 2011 Min teori er at barn sjelden mobber andre barn for navnet med mindre foreldrene deres eller andre voksne har sagt noe ufordelaktig om et navn. Et eksempel - min venninnes sønn Aksel får høre ting i barnehagen som "Bakaksel" og "trippel aksel" (som er et "faguttrykk" fra isdans). Dette er ikke ting barna har kommet på selv, de må ha blitt foret med dette hjemme! Tror det samme gjelder for de nye navnene som mange her inne omtaler som "harry" og "white trash navn". Vær forsiktige med hva dere sier, det er vårt ansvar som foreldre å ikke lage små mobbere av barna våre!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #2 Skrevet 20. mars 2011 Det er helt riktig. Det er ikke foreldrenes valg av navn som gjør at barna blir mobbet, det er mobberene som gjør det. Jeg er sikker på at når barna vokser til så er det en av disse Carosanderene som blir mobbet, men jeg er også sikker på at de fleste ikke blir mobbet. Det er sikkert mange som heter Isak eller Noah som kommer til å bli mobba også, men foråpentligvis ikke like mange.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Man trenger virkelig ikke ha spesielle navn for å bli "mobbet". Jeg heter Stine, og fikk igjennom hele barneskolen høre Stine Pine, skal vi kline.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 Det gjelder det aller meste som barn mobbes for tror jeg. Jeg synes det er viktig at dette taes tak i på skolen, men samtidig må foreldrene huske på hva som blir sagt/gjort hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #6 Skrevet 20. mars 2011 Unntaket er vel navn som rimer, der kan nok fort barna finne på noe selv - min venninne Anne Lise har vokst opp med å høre "Anne Lise, må du fise?"
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 å guri, mobbing fordi unga erter navnet?? Da formoder jeg at barna blir terget pga navnet ofte, blir uthengt og utfryst pga navnet? Mobbing er ikke erting! Jada, begge deler er sårt og slemt, men å bli kalt Trude Truse (som jeg ble oppgjennom) er da virkelig ikke mobbing! Det er erting! Og jeg hadde venner og var slettes ikke uthengt eller utfryst fordi navnet mitt rimte på undertøysplagg. Velg ordene ders med omhu kjære dere. Ikke rart unger kaller alt av erting for mobbing når mor og far hyler mobbing for ingenting.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Jeg kjenner ikke en eneste forelder som er så hjernedød at de latterliggjør andres navn foran ungene sine. Ikke en eneste. Jeg lurer derfor på hva slags miljøer dere vanker i som mener at mobbing oppstår pga det foreldrene sier hjemme? Det er nemlig en teori som motstrider ALT jeg noen gang har lært, det fagmiljøet sier og virker å være nok en sær og rar DiBteori. Det skal ikke mer til at et barn har hjulpet til med bilmekking før han/hun trekker konklusjonen selv. Barn kan være grusomme, helt uten at foreldrene har gjort noe som helst galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå