Gå til innhold

sove med vinduene oppe på soverommene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det? Vinter som sommer?? Barna også? Vi gjør det, men ikke om vinteren. Snakka om det med noen andre her en dag, og de mente det ikke ble kaldere selv om vinduet står oppe, bare bedre luft? Hva er deres erfaring? Her blir det kaldere når vinduet står oppe!! Dermed basta hehe.. Men er jo herlig med friske luft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sover kun med vinduene oppe om sommeren, hadde jeg hatt dem oppe om vinteren hadde det blitt iiiiskaldt her inne.

Blir jo kaldt bare etter å ha luftet litt hehe

Skrevet

Vi voksne sover med vinduet oppe året rundt, ungene om våren/sommeren.

Får vondt i hodet hvis ikke vinduet er oppe fordi luften blir så innestengt.

Skrevet

Eg *må* ha frisk luft når eg skal sove. På dei aller kaldaste nettene står vindauget oppe fram til vi legg oss, og er igjen resten av natta. Dette fordi det var eit par netter i vinter der eg faktisk våkna av at eg var kald.

Om sommaren står vindauget på vidt gap utan at det blir særleg kaldare. Men det føles i alle fall bedre.

Ungane har ikkje vindauget ope om vinteren i alle fall, men det er forholdsvis kjølig der, kanskje 16-17 grader tippar eg (ein blir kald av å sitte på golvet og leike lenge utan teppe under). Opnar gjerne vindauget når det blir varmare, men ungane har rom nederst i huset og det er ikkje mykje sol som kjem inn der, så forhåpentlegvis blir det ikkje like varmt for dei som oppe hos oss.

Skrevet

Her blir det dessverre bare varmere og varmere saa dermed er vinduene igjen. Blir ikke godt i rommet naar det er 35 grader midt paa natten...

Gjest Filifjonka
Skrevet

Vi sover med åpent vindu året rundt, men på de kaldeste vintermånedene er det bare snakk om et par centimeters åpning da. Det gjelder oss viksne, selvsagt. Ungene sover med vinduene lukket, men har ikke varme på på rommene sine så det er litt kjøligere der enn i resten av huset.

Jeg har aldri våknet av at jeg er kald, men jeg har ulldyne :-).

Skrevet

Barna sover ikke med vinduene oppe om vinteren. Varierer litt om sommeren (alt etter hvor vi har bodd).

Jeg liker gjerne å ha vinduet oppe på mitt rom, men lukker det når jeg føler snuen fryser hehe =P

Nå når vi har flyttet nok en gang sover vi med vinduet oppe, men vi har heldekkende rullegardiner så det blir ikke direkte trekk eller kald luft inn utenom når de blåser litt ut, og det er bare godt. Jeg lukker vinduet om dagen. Ellers blir det (foreløpig) så kaldt at det er en pine bare å legge klær på plass eller hente klær.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi sover med vinduet åpent hele året uansett hvor kaldt det er ute. Har våknet med rundt 0 grader i rommer flere ganger. Jeg liker sommeren, men synes det er herlig når det begynner å bli kaldt og godt å sove igjen.

Barna sover med lukket vindu om vinteren. Bare ventilen på veggen er åpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...