Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Nå er mensen min mellom 2 og 3 uker forsinket. Husker ikke akkurat hvilken dag den startet, men er nok nærmere 3 uker forsinket. Har aldri vært så sen før. Jeg bruker minipille, så er antakelig ikke gravid. Har dessuten tatt flere tester (fra billig-tester), men nå er det snart en uke siden jeg testet sist. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, fortsette å teste eller la være, gå til legen eller bare glemme at det er noe som heter mensen? Har du opplevd dette? Hva ville du gjort?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Jeg var 3 1/2 uke forsinket en gang, og jeg er ellers veldig stabil. Jeg fikk bare negative tester, så begynte å lese endel på nett. Det hender at kroppen hopper over en periode. Det er vanlig og ikke farlig på noe vis. Det sies at dersom mens uteblir i 3-6 mnd bør en oppsøke lege, for å forsikre seg om at det ikke er noe alvorlig. Men du kan også være gravid og produserer hCG veldig seint. Skjeldent at en får negativt så seint, men har skjedd flere. Jeg ville bare ventet å se. Ikke stress med noen fler tester. Bare "stresset" rundt en evnt graviditet kan faktisk gjøre mensen forsinket. Sansynligvis kommer mensen snart, men dersom du er veldig bekymret kan du jo ringe legen og høre hva h*n sier.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #3 Skrevet 20. mars 2011 hvis jeg ikke har følt meg gravid så ville jeg ha stoppet med minipillen, hvis den har samme effekt som p-pille (vet ikke om det er det samme, men men) bare for å se om den kommer... men er den veldig forsinket ville jeg ha gått til legen for sikkerhetskyld... ha opplevd forsinket et par ganger uten å ha gått på pille, hva som gjordet det vet jeg ikke, men den kom av seg selv... nå er jeg vel 5 måneder forsinket og grunnen er graviditet hehe... --- jeg har som regel med prevansjon man tar i seg, usikker? gå til legen
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 Er det ikke vanlig med blødningsforstyrrelser når man går på minipillen da? Jeg gikk på cerazette (eller hva den nå heter). Blødde av og på i ca tre måneder og deretter hadde jeg ikke mensen før jeg sluttet med pillen. Tror det stod om dette i pakningsvedlegget. Du kan jo se i pakninsvedlegget om det står noe om dette for de pillene du bruker. Har forøvrig opplevd å få mensen så forsinket uten å bruke prevensjon. Jeg har heller ikke gravid. Snakket med legen om det og det var ikke uvanlig fikk jeg beskjed om. Var ikke på kontroll og det har heller ikke skjedd siden. Mensen blir lett påvirket f.eks av stress og av av andre kvinners hormoner (om du f.eks har bodd sammen med noen). Tror dette er helt vanlig, men du kan jo ta en telefon til legen. Forklare problemet og høre om de vil ha deg inn. Det er mye bedre at en lege tar denne beslutningen nåt du er usikker så trenger du ikke tenke mer på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå