bennimin Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har før kjent bobler, men det er mest luftbobler ved siden av magen. Nå kjenner jeg anderledes bobler midt på magen rett under navlen. Kan det være spark? Jeg er 14 uker på vei i mitt 2.svangerskap.
mammatina24 Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 mye sannsynlig =) jeg er 13 uker på vei, å har kjent spark den siste uke, før kjente jeg oxo bobling, men er klare spark nå =) er deilig å kjenne liv =) detter eg også mitt andre svangerskap =) Masse lykke til videre =)
hanne_mor Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 den beste måten jeg har lest noen beskrive babyspark før uke 19 er som om du holder et fiskesnøre med innsiden av navlen din, og det plutselig "napper" som om du har en fisk på kroken.. er du vant til å fiske eller har opplevd dette forstår du hvor likt det føles.. hehe.. rar beskrivelse, men det stemmer. jeg har vært gravid to ganger før, og er på vei i tredje svangerskap. kjente liv i det første rundt uke 16-17, men visste ikke det var liv før jeg "skjønte det" I mitt andre svangerskap var barnet roligere, og jeg hadde også morkaken på fremre vegg, det gjorde at jeg ikke kjennte stort før i uke 19.. nå er jeg i uke 23 og har kjent godt med liv allerede siden uke 14, det gikk fra "smånapp" til bevegelser, og til og med milde kynnere som jeg kan oppleve nå... hehe... morro med så mye liv i magen, er bare å glede seg til mer!
Tauriel Skrevet 20. mars 2011 #4 Skrevet 20. mars 2011 da jeg fant ut at det var lille i magen som sparket sjekket jeg med å trykke i magen et par ganger ca der jeg hadde kjent det... fikk to dytt plutselig til bake... kjennes ut som luft i magen når den beveger seg, men de er mykere og kiler nå har jeg masse liv, er inne i uke 25, og har i flekkene masse bevegelser som kan nermest få meg til å le pga at det kiler noe vanvittig. og lille i magen bynner og bli sterk nå for kan hvis jeg er heldig kjenne med handen litt trykt til magen svake spark tror jeg var rundt 15-16 uker på vei da jeg merket noe første gang er førstegangsfødende
LilleMeg* Skrevet 20. mars 2011 #5 Skrevet 20. mars 2011 Eg også lurer på om dt eg kjenner er den lille, har for over en uke siden kjent litt bobler i magen rundt under navlepartiet, og akkurat som noe kiler litt på en måte. og vis eg sitter litt sammenkrøket så føler eg at eg kan kjenne bevegelser på en måte. dt er akkurat som noe romstrerer litt inni der og dt kiler litt:) håper dt er bebisen.. er snart inni min 14 uke..
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. mars 2011 #7 Skrevet 20. mars 2011 Hanne-mor : Jeg har en annen beskrivelse jeg kom opp med idag og Du vet når du holder en flaske med væske inni, og du vugger den litt så kjenner du det skvulper litt, litt lett dunking inni flaske. sånn synes jeg det kjennes ut inni magen
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 20. mars 2011 #8 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har også hatt en følelse noen ganger, er 14 uker. Er som om noen dunker på der inne av og til, kan gå lang tid mellom hver gang og jeg må liksom kjenne etter for å merke det. Veldig spennende... Min første gang så jeg har ikke peiling hva ting kan være. Men dette er ikke noe jeg har kjent før, f.eks luftbobler, men mer som små dunk. Som om noen står med pekefingeren og dunker innenfra i magen... Gleder meg til å kjenne mer tydelig!
hanne_mor Skrevet 21. mars 2011 #9 Skrevet 21. mars 2011 hihi, vittig.... ja det er rart hvor spennende det er når man først begynner å merke "noe" men hos meg begynte det med bobler rett under navlen, slik noen beskriver her... og så fortsatte det med noen få gjevne dunk.... og noenganger kunne jeg kjenne ungen hikke....akkurat som en "leamus" inni magen.... nå er det sånn at hvis jeg ligger på ryggen, kan jeg tydelig se henne bevege seg, og huden spretter litt ut der hun sparker, noenganger kan jeg til og med kjenne at hun strekker på beina, og da gjør det faktisk litt vondt fordi det blir så stramt inni der.... akkyrat som om hun strekker innsiden av veggene i magen...og noenganger.... sånn som akkurat nå, så kjenner jeg en albu eller en fot, oppunder ribbeinet.... hehe... venninna mi fikk ribbeinsbrist, fordi jentungen hennes sparka så hardt... håper ikke det skjer meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå