Gå til innhold

Hvilket navn tenker dere på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en liten prins, og vurderer og kalle han Vetle eller Marius.. Men langt ifra sikkert da... De er jo så mange navn og velge mellom :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir navnet på knøttet Vetle Emilian! :)

Skrevet

Vi aner ikke hva som befinner seg i magen, men vi har allerede et par navn. Vi vil veldig gjerne ha et navn som passer på engelsk også, siden vi er mye i England. Vi har tenkt litt på Stella, Liam og Max :)

Skrevet

Ser ut som at det blir ei jente her... Akkurat nå står det mellom Luna og Olive...men vi er ikke bestemt enda, så det kan bli noe helt annet ;) Storebrødrene heter Leon og Aiden. Også her var det viktig at navnene flyter på både norsk og engelsk siden pappan er engelsk og jeg er norsk. :) Litt okey at alle i familien greier å uttale navnet dems :D

Skrevet

vi vet ikke om vi venter ei jente eller en gutt,

men mammas favoritter er for tiden:

Andrea

Kjerstine

Gunnhild

Sander

Sivert

Martin

Alle navnene er oppkallingsnavn, vannskelig å velge.

Dessuten må pappa overbevisses....

Gjest En til 2011 <3
Skrevet

Hihi... Ser på listen at INGEN her tenker på samme navn som meg :P Hurra...

Skrevet

Gutt:

Theo (evt Theodor - kommer an på babyen) <3

Kanskje:

Benjamin

Mio

Adrian

Jente:

Mathea <3

Kanskje:

Kaja/Kaisa

Adelen

Har en del flere, men kommer ikke på i farta. Er vel disse som er mest aktuelle :)

Skrevet

Ingen som har tatt "våre" navn heller:-)

Sist var navnet klart lenge før ul. Denne gangen tar det nok lang tid. Vi har bare ett navn på listen enda. Vet ikke kjønn denne gangen så må jo tenke på begge. Så skal det passe sammen med storesøsters og ikke være for popp.

Ikke lett det her nei.

Har sans for korte navn så Mio synes jeg var veldig fint:-)

Skrevet

navn er vaaanskelig!!!

vi venter nr 4...vet enda ikke hva det blir men føler jente.

Alle har 4 bokstaver i første navn og 7 bokstaver i andre navn. Egentlig veldig tilfeldig. men denne gangen vil vi prøve på det igjen. Og da blir det litt begrensninger.

Emil Mattias

Emma Noranda

Maks Emilian

nå lurer vi på jentenavn:

Ebba Kammala ( er det for likt søsteren?)

Frid Elviira

Nova Angelin

guttenavn:

Odin leander

Troj Oktavia

Sven Gabriel

Troj Nikolas

kom GJERNE med deres synspungt på det;-)

Skrevet

Her i huset tenker vi på Adrian eller Julie.. :)

vi har ei datter som heter Amalie fra før..

Skrevet

Pokker det der er ikke lett...

Vet ganske så sikkert at vi venter en gutt, og vi blir faen ikke enige!

Särlig guttenavn er håplöst. Er så mange jeg virkelig absolutt ikke liker.

Jeg kunne tenke meg Wilhelm, Johannes eller Ludvig, men er alle blitt forkastet direkt av samboeren min... Synes jo også Niclas er fint, men nå heter jo samboer nettopp det, så blir jo for teit... :)

Han er svensk og liker mange navn som for meg er "poppis-svenske-navn" hehe -Leo, Mio, Anton, Victor, Liam som jeg virkelig ikke kan fordra! På toppen av det hele har både hans og min datter to navn hver, så tenker kanskje vi får fikse et dobbeltnavn denne gangen også...

Godt vi har noen måneder igjen da... :)

Skrevet

Vi har en Troy fra før, og tenkte at Stella og Troy passer fint sammen :) Eller Liam og Troy om det er en liten gutt :)

Skrevet

Du har god smak, hehe..

Vi har to jenter som heter Alva og Clara - venter på lillebror og vurderer Alfred eller Johan;) Ludvig liker jeg også v godt!

Skrevet

Vanskelig med navn. Har en Didrik fra før, og har tenkt Lykke om det blir jente. Eller Philip om det blir gutt...

Skrevet

Utrolig mange flotte navn her inne. :) Vi falt tidlig på Nathaniel og Victoria, men gjenstår jo å se om spiren passer navnet.. Hvis ikke har vi mange andre flotte navn vi kan tenke oss. :)

Skrevet

Tror ikke "mine" navn heller er nevnt her inne:)) Mange fine og noen litt for spesielle navn for min del, men det er kanskje jeg som er kjip!! Hehe..

Vi vet ikke om det blir gutt eller jente, men her er mine tanker om navn:

Erlend (favoritt)

Marius

Nora

Vilde

Navnene klinger godt med søsken sine navn.

Mannen min har ikke begynt å tenke på navn ennå *SUKK*

Skrevet

vanskelig men kanskje:

Hvis gutt:

Martinius

Kasper

Storm

Torjus

Hilmar (oppkalling)

Hvis jente:

Anneli

Eira

Lilja

Lotta

Men vi er langt fra enig enda :) men synes også det er alt for tidlig å bestemme.

Skrevet

Prinsesse2 på vei...

Jeg hadde også Melina på lista mi helt til jeg fikk høre at ordet Melæna som minner om Melina betyr på legespråk "blod i avføringen" . Kan si at det navnet forsvant fort fra lista mi...Hehe... Tenkte bare jeg skulle dele det med deg.... litt greit å vite, men ikke sikkert du bryr deg.. syns navnet er helt nydelig....

Ellers skal mitt knøtt hete Milla, Liana eller Noah...

Det er så gøy med navn..

Skrevet

Vi liker helst stødige navn som ikke er så veldig spesielle

Gutt:

Snorre

Johan

Sigve

Sigurd

Vetle

Vemund

Jente:

Agnes

Sigrid

Liv

Eirin

Astrid

Berglind (ja, det er spes, men veeeldig vanlig på island der jeg kommer fra...men jeg kommer nok ikke til å ende opp med et islandsk navn)

Jordmor sier vi får jente, så da har vi tenkt mest på jentenavn :)

Skrevet

Blir det gutt,så blir det en liten Einar. Oppkalt etter bestefaren sin <3

Jente vet jeg ikke gitt,der må nok sikkert faren få et ord med i laget:p

Skrevet

Jeg venter på min lille Lea Margrethe som skal ha sin ankomst i august.

Skrevet

Førstejenta er oppkalt etter mormor og oldemor på mamma sin side, så da blir nestemann (om det blir jente) oppkalt etter farmor og oldemor på andre siden. Men om det blir gutt, så vet vi faktisk ikke..

Skrevet

Vi har snakket om mange navn - men akkurat nå har vi falt for:

Victoria Alexandra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...