Gå til innhold

Hvor mye Nan 10-11 mnd


husmus &2

Anbefalte innlegg

Hvor mange flasker /hvor mye Nan får barnet ditt på 10-11 mnd? Her drikkes det mindre og mindre, men hun er ikke noe flink til å drikke vann, så jeg føler fortsatt at det er et stort behov der.

 

Hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt har frem til nå drukket ca 350-400 ml per dag. De siste dagene har vi vært nede i 250-300, men det er egentlig ikke noe problem, siden han spiser 2 prosjoner grøt nesten hver dag.

 

De bør ikke drikke mer enn max 500 ml per døgn når de er over 10 mnd. Hvis barnet ditt spiser 2 måltider med 8 mnd grøt daglig trenger den knapt nok noe mme så det er ikke noe krise at det blir mindre når de er så store.

 

Totalt trenger de 500 mg kalsium per dag og det dekkes som sagt inn av grøt. Hvis barnet spiser grøt en gang per døgn (250 mg) kan f.eks. 300 ml mme (150 mg), en babyyoghurt (50 mg) og litt ost (50 mg) i tillegg dekke dagsbehovet for kalsium.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 10,5 mnd spiser veldig, veldig lite mat, så hun får fortsatt ca. 4 flasker per dag, en ekstra om hun våkner om natta. Da drikker hun som regel 180-200 ml. Hun er bare 8 mnd korrigert. Helsesøster mente vi ikke trengte å stresse, jeg var litt bekymret når det eneste måltidet hun spiste en hel porsjon i var grøt om morgenen. Ellers var det bare "smaksprøver". Nå klarer hun heldigvis å spise mer enn for en mnd siden:) Så det går fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på snart 10 mnd vil ikke drikke noen ting mme. Hun spiser heldigvis to store porsjoner med grøt, og hun spiser både babyyoughurt og vanlig youghurt. Så kalsiumbehovet blir nok dekket:) Drikker litt vann. Men det blir lite væske, men legen sier dette er ok og hun skal få styre det selv så lenge hun har bra allmenntilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, kalsiumen hadde jeg faktisk glemt, hehe. Jeg tenker mer på at hun får i seg så lite væske. Hun nekter jo å drikke vann. Det er en sannhet med modifikasjoner. Hun drikker vann av kopp men IKKE av flaske. Sukk. Og hun får fortsatt en flaske melk om natten. Men da kan vi kanskje slutte å stresse så mye med det da. En flaske om morgenen og en om kvelden blir jo snaut 500 siden hun drikker 235 når hun først bøtter nedpå.

Pluss den på natten så er hun jo over. Men da skal vi skjerpe oss på osten gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi drikker ingenting melk/mme. Jeg har tidvis ært utrolig bekymra for væskeinntaket hennes, da hun drikker LITE i løpet av en dag. Ingen tunge bleier. Hun drikker litt vann, men ikke mye, hun er rett og slett ikke tørst (slekter nok på mammaen sin, jeg drikker lite jeg også). Men som sagt har jeg vært så bekymra at jeg dro til legen med henne (på helsestasjonen har de lite å komme med). Legen har beroliget meg og sagt at de drikker når de er tørste, og at hun skal får styre dette helt selv så lenge hun er i god form, og det er hun! Blir hun slapp og får dårlig allmenntilstand skal jeg reagere. Og går det et døgn døgn uten noe urinproduksjon skulle jeg ta kontakt. Men så lenge det er litt tiss i bleiene, er det helt ok. Så da har jeg slått meg til ro med det.

 

Kalsiumbehovet sitt får hun dekket gjennom to gode grøtmåltider, samt en youghurt. Så det bekymrer meg ikke. Ikke noe gøy når de ikke vil drikke, og som mor tar det på med disse bekymringene. Men jeg kan bekrefte at jenta mi ihvertfall ser ut til å tåle et lavt væskeinntak uten problemer. Håper det kan berolige andre bekymra mødre der ute:) hun nærmer seg foressten 10 mnd... Men dette har pågått siden hun var 5 mnd. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... Ser jo nå at jeg allerede hadde svart på dette innlegget;) kan ikke skylde på ammetåka heller! Huffameg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...