Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 ...det fins det mange tråder om på dette forumet, bl a hun som fikk sms om at "du har satt oss i en grusom økonomisk situasjon" Og enkelte dibbere her våger å si "du skulle ha passet dine egne saker!" Ærli talt, syns dere det er greit at sånne folk STJELER penger fra dine egne unger, og mine? Er det OK
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Nei det er ikke OK og all ære til de som sier fra om dette.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Jeg tror at det er mange som mistenker trygdesvindel hod folk som ikke svindler, men faktisk ikke gjør noe galt, at det er mange som tror at naboen, eller andre svindler, men så gjør faktisk ikke naboen det. Mange tror at jeg driver med trygdesvindel, men jeg gjør ikke det. Jeg ser helt vanvittig frisk ut, men er alvorlig syk. Jeg har grunnstønad og hjelpestønad, arbeidsavklaringspenger, uføretrygd, jeg har trygdebil, jeg har omsorgslønn, hjelpemidler i hytt og i pine. Jeg jobber også deltid når jeg kan, jeg har en grei arbeidsgiver, som tar meg for det jeg er. Men fy søren hvor mange kommentarer på det ene og det andre, både fra kjente, halvkjente og fremmede. Jeg gidder ikke forklare meg til gud og hver mann, jeg synest faktisk talt ikke alle har noen som helst grunn til å vite alt om meg og min helse, det er faktisk privat. Jeg benytter meg av det støtteaparatet som finnes, da det faktisk er en nødvendighet for meg og mine barn. Men gud så mange det er som bryr seg på en negativ måte, og som forlanger på et vis innsyn i min økonomi med å spørre å grave. Ser også på diskusjonene her inne at disse mistankene faktisk er litt løst begrunnet, og det er sykt å drive på sånn. Det er faktisk ikke så lett å få tak i trygderettigheter, alt skal dokumenteres opp og i mente, og det er vel kun overgangsstønad som ikke trenger legeerklæring, men der trenger man all mulig annen dokumentasjon. Fordi om man tror at naboen ikke er så syk, fordi om man tror at naboen kunne jobbet er det faktisk ikke sikkert at han kan det.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Helt ok å si fra, har selv varslet om både trygdesnyltere, omsorgsvikt og andre forhold. Jeg er ei skikkelig nabokjerring som bryr seg. Forskjellen er at i stedenfor å slarve om ting til gud og hvermann så holder jeg kjeft og sier kun fra til dem som bør varsles. Derfor mistenker ikke folk meg for å være en tyster.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Nå er det ikke slik at alle som får trygd faktisk har rett på den, at du drar fram din egen sak har jo ingenting med trygde svindel å gjøre. jeg er selv delvis ufør, har mye stønader, en diagnose som ikke synes utvendig og kun mine nærmeste vet hva som feiler meg. Tror ikke folk lurer noe særlig, men så legger ikke jeg ut hva jeg har i inntekt, stillingsprosent, forbruk etc heller. Har hørt folk skryte av at de flår nav, kjenner det stikker i meg da og jeg blir forbanna, for jeg har virkelig måtte jobbe og stått på for å få delvis ufør, det er hard jobb å være sjuk. Har ikke fått noe rekende på ei fjøl akkurat. Så når jeg hører om "enslige" forsørgere som bor sammen med barnefar eller mor så renner det over for meg. Burde vært bedre kontroller der også, for vi som er sjuke blir jaggu kontrollert i hode og ræva før vi får ei krone!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Hun det gjaldt i den andre tråden: hvis en fyr faktisk bor der, men hun juger om det, og får overgangsstønad som om hun trengte det, da stjeler hun fra sånne som deg 16.23. Dine kronesatser hadde vært høyere hvis færre stjal. Det går ut over alle som FAKTISK har bruk for det. Vi som ikke har bruk for det er ikke direkte ofre for det, men vi finansierer det over skatteseddelen. Sosial utjevning er ikke noe man frivillig kan delta i, det er et politisk våpen mot fattigdom, og vi er heldige i Norge som har det. Da er det ryggesløst og umoralsk å misbruke det, fordi det fins folk som bruker det av gode grunner - som du sjøl.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Er det ikke slik at de kan ha overgangsstønaden en periode selvom de har samboer da?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Ikke hvis man bor sammen med barnas far. Da skal han delta i forsørgelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå