Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 ditt barns organer? En ting er dine egne, men hva hvis du fikk spørsmål om organdonasjon på vegne av barnet ditt? Det hadde vært vanskelig for meg samtidig som en del av ham ville levd videre og man hadde reddet liv. Grusom beslutning uansett.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Er litt oppgitt over alt fokuset på organdonasjon, siden det er en stor dollarindustri i USA. Dessverre kan det være en sammenheng ofte, mellom å skru av respiratoren på en pasient og deretter selge organene hans for mange penger.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Selge organger???? Er det ikke sånn at man gir bort organger ? Er vel sånn i Norge heldigvis, at man ikke kan selge
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Ja det ville jeg absolutt gjort. Hvis det hadde vært umulig å redde barnet mitt uansett så hadde han jo ikke hatt noen nytte av organene sine. Prøv å se det andre veien, hvis det er ditt barn som er dødssykt og trenger et organ fra et annet barn for å leve videre ser man nok litt klarere hvor viktig organdonasjon er selv om det er en tøff beslutning å ta. Nettopp derfor er det viktig å beslutte slikt før det blir aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Ja, men jeg hadde ikke villet vite hva de tok.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Jeg håper jeg ville gjort det. Mine egne organer er allemannseie slik jeg ser det, når jeg dør. Slik jeg kjenner barnet mitt ville han ønsket at organene hans ble gitt bort til noen som trenger dem. Men jeg skjønner at det er fryktelig vanskelig når man står der midt i den dypeste tragedie, å skulle gjøre et slikt valg. Derfor er det også viktig at man tenker gjennom disse tingene, og snakker om det, på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Ja, det ville vært til stor trøst faktisk... Det å vite at en del av barnet har reddet noen andre og lever videre et annet sted, spesielt hjertet (sikkert litt symbolsk, men dog..).
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Vi har vært gjennom så mange sykehusopphold med vår 4 åring at vi har kommet ut av tellinga. Han er hjertesyk. Nå trenger ikke han nytt hjerte, men det er klart at tanken har streifet oss Så derfor, ja. Da svigermor døde for noen år siden av hjerneblødning ble det brukt 5 organer fra henne. Det har vært en stor trøst for oss at hennes død har reddet andres liv. Vi fikk vite hvilke organer som ble brukt.
MacKenzie Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Selvfølgelig. Hvis mitt barn dør, så vil jeg i hvert fall prøve å la noen andre slippe å føle samme smerten. Det er for mange som dør i organkø.
Gjest Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Jeg tror det, men det er ikke godt å vite hvordan man tenker hvis noe så grusomt inntreffer. Man har jo kort tid på seg til å ta avgjørelsen.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #12 Skrevet 19. mars 2011 ja det hadde jeg kunnet og villet.jeg tenker omvendt:hva om det var mitt barnsom var helt avhengig av et annet barns organer ellers ville mitt barn dø? det er ingen enkel situasjon,men om man faktisk snakker sammen som foreldre om hva man skal gjøre om situasjonen desverre skulle komme,så tror jeg det er enklere å si "ja" fordi det er gjennomtenkt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 Jeg og mannen har allerede snakket om dette og er enige i at skulle noe skje med våre barn så kommer vi til å donere bort organene som kan brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå