Gå til innhold

Ang Bugaboo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er den å trille med vinterhjulene? Jeg hadde 4hjuling til de to første og har ikke lyst på det igjen. Jeg vil ha en vogn som er lett å svinge med. Bor i Stavanger så regner m jeg må bruke vinterhjul noe. Er den som en anne 4hjuling, eks simo å trille når vinterhjulene er på?

Noen som vet om en nederlandsk nettisde å kjøpe bubaboo på? Eller en annen utenlandsk nettside å kjøpe de fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er jo veldig mye lettere enn en Simo osv, så vil nok ikke være lik som en annen 4hjuling. Her i Stavanger er det vanligvis veldig lite snø, er det veldig stort behov for vinterhjul?

Sorry jeg ikke har noe svar til deg, lurer litt på det samme selv!

Det må jo bli en del stivere med vinterhjulene siden de står i en "låst" posisjon, i motsetning til de standard hjulene.

Skrevet

Jeg liker godt tanken på den store bagen siden nurket kommer i oktober. Hele tiden vi skal bruke bagen vil vi trenge å ha dunpose i.

Egentlig hadde jeg bestemt meg for OTH og bare flytte baby over i sportsdelen når bagen ble for liten. Men har beg å tenke på om jeg vil angre når jeg stær der m en baby på 5 mnd som ikke passer i bag lenger? Liggestillingen i en OTH er jo flat ser jeg.

Liker ikke bugaboo som sportsdel, så jeg ville byttet vogn evt.

Skrevet

Skjønner det med at det ikke flat liggestilling i sportsdelen, men husk det at når ungen er 5 mnder så vil de fleste heller være delvis sittende enn liggende. De er nysgjerrige og vil opp å se.

Gutten min nektet å ligge i vogna sålenge han ikke skulle sove. Skrådde sportsdelen litt opp, og når han var 6 mnder og kunne sitte selv så tok jeg vogna i full sittestilling mens vi trillet.

Hvis du ikke har tenkt at ungen skal sove i 3 timer o.l i vogna så vil jeg ikke tro det er et problem. Men det er smak og behag selvfølgelig.

Det jeg liker sykt godt med denne vogna er vekten og at den er lett å trille + komme seg rundt med. Helt umulig å gå i byen med en svær Brio vogn. Har og en Bugaboo Bee trille, den er helt super.

Skrevet

MIne barn har ikke hatt bruk for bagen når de var 5 mnd. Da var det full baluba om jeg la de nedi en vign der de ikke så annet enn i kalesjen. De måtte også begynne med seler. Ser ikke problemet med størrelsen på OTHbagen, om du ikke skal en gammeldags voksipose eller tykk skinnpose da. Men da kan du like godt kjøpe deg en av "droga"

Skrevet

Fandens-Olga: Bugaboo C er en duovogn, dvs en bytter ut bagen med sportsdelen etter ca 5 mnder. Var sportsdelen som HI ikke likte med Bugabooen.

Skrevet

Det jeg tenker på mht sportsdelen på bugaboo er at den ikke er flat. Sist gang hadde jeg en gutt som sov i 3 t + på dagen og da vet jeg ikke om d er bra for dem å ikke ligge flatt. Noen som vet?

Mht at de er nysjerrige rundt 5 mnd så husker jeg jo det. Er bare eb sundt siden sist.. Kanskje OTH-en er like grei?

Bugaboo er lettere i vekt og kortere når den legges sammen. Men regner m en får OTH i en vanlig stasjonsvogn?

Skrevet

Gå for den andre vogna du. Mini sov aldri lenge i vogna, tror ikke nestemann gjør det heller.

Skrevet

Ikke vær så sikker på at neste mann blir lik mht søvn:) Min første sov bare korte lurer, neste mann var en ordentlig sovegris! Satser på en sovegris denne gangen også for det var deilig!!

Skrevet

Når det er sagt så sover mine ikke ute i vogna, men i senga :) Så får mini overta sovevognen i bhg til storebror tenker jeg når han begynner der.

Skrevet

Glemte å si en ting - gu så deilig det må være med en sovegris :D

Skrevet

Liggestillingen i Bugaboo Cameleon skal være ergonomisk riktig. Snuppa mi sov veldig godt i sportsdelen. Vi brukte bagen til hun var ca 8 mnd og hun lå da oppi der med dunpose og hadde fortsatt plass til å ligge der da. Vi har i hvertfall vært kjempe fornøyd med vognen. Syns den var god å trille med vinterhjul også selvom du mister svingbarheten, den er jo mye lettere enn simo og sånn.

Skrevet

Ja nettopp. Derfor mener jeg hun likegjerne kan kjøpe en oth med en gang. Altså fordi jeg mener at det sjelden er størrelsen på bagen som som er grunnen til at en går over til sportsdelen.

Var det ikke pga. at bugaboobagen er større hun ønsket den, for så å bytte til oth når de skal over til sportsdel? Eller har jeg missforstått?

Skrevet

Denne skulle liksom ha havnet under 15:03

Skrevet

Hun vurderte å heller kjøpe OTH siden Bugabooen sin sportsdel ikke er helt flat.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med Bugaboo siden jeg nettopp har gått den. Foreløpig står den i stua i påvente av baby! :) Valget falt på den kontra feks OTH fordi sittedelen er vendbar. Vil ha mulighet til å ha barnet vendt mot meg mens han enda er liten.

Jeg bestilte min fra Nederland. Kjapp og god service fra www.babytrader.eu. De leverte på kun 7 dager!

Skrevet

Gleeeeder meg til bruke Bugabooen =0) Etter 2 unger brukt Emmaljunga. Den vanlige og søssken skal det bli en fryd gå får 16 kilo til 9 kilos vogn =0)

Skrevet

Hvor mye betalte du i frakt? du som kjøpte fra nederland?

Skrevet

Jeg har lenge likt OTH. Den virker til å være stabil og supergod å trille. Den kan fint brukes helt til en slutter med vogn. En unge på 3 år+ sitter fint i den. Det kan jeg ikke se for meg i en Bugaboo... kanskje max en 2 åring..

Eneste jeg tenkte på er om jeg vil synes baby på 5 mnd ligger åpent i sportsdelen på OTH og om jeg vil savne at baby ikke vil kunne se mot meg.

Evt kan jeg kjøpe en brukt bugaboo og bruke frem til jeg synes jeg kan bytte, når baret blir ca 1 1/2..

Hadde derimot ønsket å kunne kjøpe en vogn for hele perioden og ferdig med det!

Skrevet

Sportsdelen til bugaboo er god å sove i selv om den ikke er helt flat. Gutten min har sovet supert i den hele tida. Jeg kjøpte den da vi skulle over til sportsdel fordi han satt så mye bedre i den enn i Emmaljungasportsdelen. Han ville fort over i sittende stilling når han var våken i vogna, og da var han ikke mer enn 4-5 mnd. I Bugabooen satt han som en konge pga utformingen på sportsdelen. Nå er jeg veldig spent på å bruke bagen til nestemann.

Det som jeg ser på som ulempen med Bugaboo er at hvis ungen er lang i ryggen, noe min er, så vil nok ikke sportsdelen passe hele vognperioden.

Skrevet

Jeg ville gått for OTH eller feks emmaljunga city cross! Hadde bugaboo camelon til førstemann, og synes den ikke var så egnet til snø, slaps og grus, veldig skranglete. Ikke en turvogn, mer en byvogn/shopping der den fungerer flott. Med snøhjulene ble den utrolig stiv og vond å kjøre...synes jeg! MEN, den er uuutrooolig lekker å se til :-)

Jeg har nå en OTH og en bugaboo bee til shopping/reiser og synes dette er en god kombinasjon! OTH'en er super å trille på alt slags føre, og bag'en er glimrende!!

....min mening iallefall....

Skrevet

Selger min bugaboo om noen er interessert :) med bag og sportsdel + masse tilbehør. lagt ut annonse på kjøp og salg :)

Skrevet

Jeg betalte ca 300 kr i frakt

Skrevet

Kommer fra Sandnes og har ei snuppe på 3år nå som enda bruker bugaboo c. Kan både sove i den og trives oppi når hun ikke vil gå

Jeg har ikke vinterdekk og har ikke hatt bruk for det. Det har faktisk godt bra uten:) Bagen er faktisk like stor som en simo,faktisk noe av de største bagene. Sportsdelen vet jeg mange er skeptisk til,men ekspertene mener den skal være ergonomisk bra og her er det ingen prob. Noen liker det og noen liker det ikke. Slike er det med flere vogner. Jeg ville ikke hatt noen annen vogn. Har kun Bugaboo C og trenger ikke en annen fordi den har alt (syns jeg)!:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...