Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 du kunne arvet MASSE "nytt" babyutstyr dersom du ventet litt med å bli gravid? Altså mesteparten av utstyret har blitt brukt av 1 barn, og noe av det til 2... Utstyr som: Barnevogn (Emmaljunga Limited Edition vogna) Leander vugge Stokke sprinkelseng Stellebord Bilstol Klær ++++
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Og du vet at de vil gi det til deg? Men nei jeg planlegger ikke unger ut fra det. Ungene koser så utrolig mye mer enn noe utstyr helt i begynnelsen. Skal man ha barn må man tenke langsiktig.
Gjest Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Nei, vi tenkte ikke slik, selv om vi nok kunne ha arvet så og si alt om vi hadde ventet et års tid med å få barn. Det er uansett når barna er babyer de er billigst i drift
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Så da er det litt smålig/harry å tenke sånn? Saken er slik at jeg har blitt storesøster igjen (i en alder av 21 år) så det er altså av min egen mor og småsøsken jeg arver av... Hi
Gjest Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Nei, harry er det vel ikke. Jeg synes ikke det er noe galt med tanken heller. Penger spart er jo penger tjent
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 nei, det er ikke smålig i det hele tatt. jeg tenkte også at jeg skulle arve masse og kjøpe mye brukt men når jeg ble gravid, så ville jeg kjøpe tingene selv. lage mitt eget "rede" på en måte. så det er derfor jeg ikke tror det lønner seg spesielt mye å vente, for min erfaring tilsier at når babyen først er i magen så vil man kjøpe det utstyret man selv ønsker seg
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Blir ikke snakk om å vente egentlig da (er prøver) men har på følelsen at det kan ta sin tid.... Så hvorfor ikke arve? Skal ikke legge skjul på at vi har veldig lik smak, og siden jeg vet hvordan tingene blir behandlet, så har jeg liksom ingen problemer med at det er brukt... Blir egentlig litt sjarmerende:) Kommer jo til å kjøpe masse utstyr selv også, men slike ting som splitter ny barnevogn, kun brukt til 1 barn, det kan jeg ikke si nei til... HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 nei :-) Og vi har ussel økonomi, men akkurat det ville ikke vært utslagsgivende!
Gjest Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Vi har arvet mye vi, ikke noe galt i det. Men vi planla ikke tidspunkt på basis av arve-tilgangen
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #11 Skrevet 19. mars 2011 Det hadde nok ikke vært avgjørende her nei, jeg liker å ha nytt Kjøpte ikke nytt til nr 2 da, men til oss liksom. Ellers er du ganske ung, så du har god til om du vil vente.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #12 Skrevet 19. mars 2011 Tipper du vil arve leandervugga, bilstolen og klær likevel, det tar jo 9 mnd å få ut en unge + prøving, og da er dette for lite allrede. Klær arver du etterhvert som det blir for lite. Sprinkelseng bruker noen barn lenge.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 Er du bare 21 år og har dårlig økonomi så er det vel lurest å vente med graviditet og småbarn en stund til...tenker jeg..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 men hvis den ungen dere evt arver etter, allerede er født og du ikke er gravid ennå så vil det jo si at det er minimum 9 mnd til du trenger det og kanskje blir du ikke gravid helt med en gang engang...så sjansen er stor for at ditt lille søsken er ferdig med det meste av dette før du i det hele tatt trenger det så da å arve er kjempekjekt, arvet masse selv og kjøpt noe brukt, minimalt av utstyr ble kjøpt helt nytt...er bare bilstol jeg ikke kjøper brukt
May-juli07+mai09 Skrevet 19. mars 2011 #15 Skrevet 19. mars 2011 Jeg ahr arvet mye, men planlegger ikk esvangerskap etter arv. Men hvis man feks har dårlig råd så hadde jeg nok gjort det!!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #16 Skrevet 19. mars 2011 13:48 Trenger man å ha dårlig økonomi for å arve nå da? Eller fordi man er ung? HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #17 Skrevet 19. mars 2011 Nei, jeg hadde ikke planlagt barna etter når jeg kunne få arve ustyr. For å ta i mot brutk utstyr måtte det også vært akkurat den tingen og fargen jeg hadde sett for meg å kjøpe. Jeg har nemlig drømt om å kjøpe babystyr siden jeg var barn selv. Så babyustyret er jeg enormt nøye på. Stokkesengen måtte f.eks ikke vært hvitvasket eller bjørk. Da hadde jeg heller solgt den og kjøpt ny i riktig farge. Høres helt forferdelig, men så viktig er akkurat dette for meg. Har spart penger i smug i flere år også. Emmaljunga limitied edition? Hvilken vogn mener du? Limited edition på trekket og farger? Eller er det en hel vogn som er kommet i limited edition?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #18 Skrevet 19. mars 2011 Men det er vlen stund til søstera di er ferdig med å bruke vogn, og ikke minst stokkesenga som kan utvides.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #21 Skrevet 19. mars 2011 Du sparer ikke bare penger ved å arve men også miljøet. Det er en viktig faktor syns jeg ! (Nesten) Alt vi har til barnet vårt er arvet eller kjøpt brukt. Dette er absolutt noe jeg ville vurdert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå