Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Noen som har linker til strikkeoppskrifter for IDIOTER??? Hehe, prøver å lese, skjønner ikke noenting. Kan nevne at det eneste jeg kan strikke er firkanta, rette ting (pledd, gryteklluter etc). Nå har jeg lyst å prøve meg på f.eks ullbukse til baby til neste vinter. men skjønner jo ikke mer enn hvor mange masker jeg skal legge opp, hehe. Noen som har linker til enkle sider, gjerne hvor man lærer både bukser, jakker og sett, luer etc. Syns det er moro å strikke, men har ikke tålmodighet når jeg ikke forstår oppskriften.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 begynn med enkle babysokker Ikke les hele oppskriften på en gang, les en linje - gjør det som står - les neste linje osv. Mange gode bøker på biblioteket og mange videoer og sånt på nett www.garnstudio.com hekleogstrikkeoppskrifter.com
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Hehe, sokker du... Får jo helt angst av alle de pinnene som flakser og faller ut av maskene sine... Går det ikke an å strikke sokker og votter på rundpinne, en kort en (40cm)??? Ellers kom jeg meg inn på en enkel oppskrift via hekleogstrikk.com som jeg vil prøve Tusen takk!!! Ønsker imidlertid flere linker til oppskrifter. Drops syntes jeg ble vanskelig med alle forkortelsene, klarer ikke se det for meg i hodet da... HI
Super-Mish Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Anbefaler denne boka: http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=820538598X&r=1 Det står at den er utsolgt fra Tanum, men jeg kjøpte den på Bentes Boutique i Oslo (en filial på Carl Berner og en i Bjølsen-området). Den åpner med en strikkeskole som forklarer forkortelser samt HVORDAN man utfører de litt mer tekniske operasjonene. En ny verden åpnet seg for meg, skjønte ikke bæret av strikkeoppskrifter før, jeg heller, selv om jeg har strikket leeeenge. ..... Hvis du ikke bor i nærheten av Oslo så kan du sikkert google og kontakte Bentes Boutique og høre om det går an å bestille fra dem. Anbefales!! Hilsen ikke Bente fra Bentes Boutique, selv om man skulle tro det
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Takk! Bestilte den med en gang, jeg, de hadde den på Haugenbok.no ) HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Samtidig, dere som kan strikke... Hvorfor kan man ikke bruke minste rundpinne til sokker etc? Hvorfor MÅ man ha 4 separate pinner som fyker alle veier??? HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Det er kanskje mulig å bruke en liten rundpinne i starten, men som regel er den minste litt for stor likevel. Og når du skal begynne på hælen, da trenger du alle pinnene.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Sokker er virkelig ikke det letteste å lære seg da... Ville begynt med en strikkebukse, det er bare rundt og rundt og litt kjedelig, men da kan du lære å lese mønster hvertfall
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 Kjenner meg så igjen i det du skriver, er helt håpløs på strikking og jeg vet ikke hvor mange prosjekter jeg har starta, men ikke fått avslutta. (Eller mamma har gjort det). Jeg strikker nå en enkel ullbukse som jeg fant på garnstudio.com Og det gøye der er jo at du får oppskriftene gratis;) Legger ved en link til siden for enklere oppskrifter fra Drops: http://www.garnstudio.com/lang/no/category_oversikt.php?kat=10 Og her her buksa jeg strikker.(har allerede rekka opp en god del, men tror jeg skjønner det nå : http://www.garnstudio.com/drops/mag/b18/19/19-2.jpg
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #10 Skrevet 19. mars 2011 Ikke strikk den buksa fra garnstudio, den har veldig dårlig passform! Prøv å google "pimp my longies", så finner du en superenkel oppskrift, som sitter veldig godt på både små og store barn:-) Siden har både tekst og bilder, tror fint du klarer det;-)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #11 Skrevet 19. mars 2011 Hei! Jeg starta faktisk med å strikke sokker etter at jeg hadde skrikket div firkantete ting... Du kan strikke sokker og votter med en lang rundpinne! Google "Magic Loop" Rett etter at jeg til slutt hadde fått ferdig mine første sokker, så begynte jeg på monsterbukse! Er faktisk utrolig lett å strikke Ett råd: Begynn direkte å strikk etter oppskriften! Funker dårlig å bare lese gjennom oppskriften, for da skjønner man ingenting...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #12 Skrevet 19. mars 2011 Oj, er det sant?? Satt å tenkte for meg selv her i går at jeg sikkert ved et tidspunkt kommer til å få latterkrampe av produktet som snart er ferdig! Syns den virker mye større enn den str jeg strikker i. Ja, nå gir jeg meg altså ikke! Får se hvordan ferdigproduktet blir, så får jeg meg en god latter;) Men skal sjekke ut "pimp my longies" Takk for tips! Hilsen hun med linkene til garnstudio og buksene med dårlig passform;)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 jeg kunne heller ikke strikke, men jeg har da klart å lære meg å strikke sokker, helt alene, og var ikke vanskelig i det hele tatt :-)) ellers liker jeg dropsdesign, er mange fine oppskifter der... men kanskje jeg også kan få hjelp her inne ? jeg lurer på hvordan denne skal strikkes når jeg er kommet til M.2? hvor mange masker rette imellom? skal de 3 maskene,der du løfter en av, skal de treffe de du hadde forrige omgang? synes det ser så rart ut alt sammen..... http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=128&d_id=3〈=no
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 Dytter denne litt jeg, så kan kanskje noen andre som skjønner oppskrift hjelpe deg:) Hilsen ei lenger oppi er som ikke kan lese oppskrifter;)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #15 Skrevet 19. mars 2011 Kan dessverre ikke hjelpe, da jeg er totalt ordblind når det kommer til strikkeoppskrifter. Vil derfor tipse om dette fine babyteppet, som jeg til tross for mine usle kunnskaper, klarte å strikke uten å be om hjelp en eneste gang. Det ser er mönster og sånn, men likevel kunn rett- og vrangstrikk. Jeg måtte dog kjöpe et ekstra nöste, da jeg strikker litt löst.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #16 Skrevet 19. mars 2011 Jeg ville ikke begynt med sokker... jeg kan ikke fordra å strikke sokker, enda jeg kan strikke... Anbefaler oppskrifter fra pickles.no. De er greie å skjønne for nybegynnere, synes jeg (garnstudio sine liker jeg ikke så godt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå