Gå til innhold

Ville du definert meg som usunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes media og folk ser så svart/hvitt på sunnhet og det gjør meg forvirret. Er ikke alle både sunne og usunne? Hva tilsier at man bikker over til å være mest sunn?

Jeg sykler en time på trimsykkel hver dag + at jeg er aktiv mamma til ettåring.

Vi har ikke bil og går alle steder vi skal.

dagen min er ikke komplett uten eple, appelsin og gulrot.

I tillegg småknasker lillegutt og jeg ofte sukkereter, kålrot og brokkoli under middagslagingen.

Meg lager sjeldent mat fra bunnen, men tilsetter alltid grønnsaker og bruker sunne oljer.

MEN:

Jeg spiser også sjokolade og godt hver dag!

Rett og slett elsker sjokolade til kaffekoppen!

Når gutten vår er i seng kommer det stort sett fram en godteskål eller is, det er rett og slett mental hygiene og disse kveldsstundene med mannen min er noe jeg ikke er villig til å bytte bort med gulrøtter som jeg allerede spiser mye av.

Poenget mitt er vel at er vi ikke alle både sunne OG usunne?

det er nesten så jeg synes synd på de som aldri unner seg noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil si at du har en helt normal sunn livsstil jeg. :D

Skrevet

Aktivitetsnivået høres bra ut. Men kostholdet høres ikke bra ut. Ikke elendig, men mer usunt enn sunt.

Skrevet

Vil absolutt si du er sunn! Greit, man bør droppe godteri hver dag, det skal være sant! Hva med å spare det til bare i helgene?

Forressten: du kan sikkert gi meg gode middagstips da, for jeg lager sjelden middager helt fra "scratch" jeg heller.

Skrevet

Du ligger vel midt på treet.

ikke så veldig sunn siden du bruker halv og helfabrikata hver dag og i tillegg spiser godt hver dag.

Skrevet

ho ho...lurer på om det finnes en småbarnsfamilie som kun har mat/middager laget fra bunnen av???

(ikke innlegg mot noen her altså, bare lurer på om det faktisk er noen som rekker det uten at ungene sulter i hjel før mat.)

Skrevet

Det er forskjell på hver dag og av og til:)

Jeg jobber redusert og er kokk så her blir det sjelden laget noe annet enn fra grunn.

Skrevet

jeg lagde aldri fra bunn av før. de siste 3 ukene har jeg kun laget mat fra bunn av. smaker mye bedre men jeg syns det er dyrt jeg da:p

Skrevet

Det syns jeg var rart anonym 12.50.

Det bruker å være billigere å lage selv.

Kan vel være litt dyrere i begynnelsen om du må handle inn mye, men om du regner ut prisen på selve maten til hvert måltid skal det oftest bli billigere.

Hva har du laget?

Skrevet

ikke usunn, men godteri hver dag bryter liksom ned mye av det sunne du gjør. Ser du kaller godteriet mental hygiene...akkurat det må jeg protestere på for sukker er ikke bra for den mentale helsen.

Det å være sunn handler ikke om å aldri unne seg noe godis, men å la det bli en del av hverdagen er ikke sunt. Det finnes jo alternativer til vanlig sjokolade og is som ikke er gulerot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...