Stolt mamma for første gang Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Lot dere sårene tørke ved hver amming? Jeg har brukt purelan i 3 uker nå, og det hjelper jo, men føler ikke sårene gror helt. Og lurer på om de kunne grodd fortere hvis jeg lot dem tørke. Men da blir de så utrolige såre ved hver amming igjen. Ammehelvete altså.... Jenta klarer ikke gape høyt nok, så vi ammer feil hele tiden. Skal til osteopat om en uke å se om hun har en kjevelås eller noe som gjør at hun ikke gaper skikkelig.
hit og dit Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Annen hver gang salve, annen hver gang morsmelk, og tørke etter hver amming. Det funket for meg. Men det tok sin tid ja, for jeg hadde helt feil teknikk og brystvorten ble nesten ødelagt av sårene. Med andremann hadde jeg en mye bedre teknikk og ble ikke sår i det hele tatt. Har du fått ammehjelp? Jeg fikk ikke det og derfor ble det nok litt vanskelig for meg å få til.
Stolt mamma for første gang Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har fått fantastisk ammehjelp men dessverre så har hun "gitt oss litt opp" siden jenta ikke kan gape. Men hun har sendt oss til osteopat for å sjekke kjeven, har dessverre ikke time der før om 1,5 uke så får bite tennene sammen. Tok det lang tid før sårnene dine grodde?
hit og dit Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Jeg husker ikke. Det er snart fire år siden =P Men det tok nok to-tre mnd. Jeg brukte ikke ammeskjold, mulig det hadde hjulpet, jeg vet ikke. Så forsøkte jeg disse her skjellene, men det var ikke bra for sårene. Da forble de fuktige og hadde ikke sjans til å gro, ble nok satt en uke tilbake da jeg forsøkte de i to dager.
♡ A & E ♡ Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Første gang brukte jeg purelan og det lindret men følte at det aldri gav seg. Så med andremann brukte jeg bare morsmelk og lot det tørke helt før jeg tok på ammeinnlegg og bh. De har vel og noen skjell du kan legge over så brystvortene får puste litt. Lykke til
Mama88 Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Jeg hadde også fryktelig såre brystvorter til å begynne med. Etter hver eneste amming smurte jeg med et tynt lag purelan FØR brystvortene tørket- da ver den mye bedre å smøre på. Det ble bedre etter en ukes tid, men måtte fjerne "skorper" på vortene med pinsett etter dusjing. Da ble det mye bedre. Men det som virkelig har reddet meg er brystskjoldene fra Medela! Det viste seg nemlig at grunnen til at jeg ble så sår er fordi jeg rett og slett har så små brystvorter at gutten min ikke får til å suge ordentlig! Jeg fikk også ammehjelp, men ammehjelpen sa ingenting om at det kunne være det som var årsaken- det fant jeg ut selv. Prøver fra tid til annen uten brystskjoldet for å se om han kanskje får tak, men har ikke funket foreløpig. Skjoldet er så mykt i tillegg, så om jenta di har vanskeligheter for å gape så kan du klemme det sammen for å få det inn i munnen hennes? Er verdt et forsøk =) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå