www.sovehjerte.no Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Jeg får besk av svigers i dag som er på lavkarbo diett (usikker på om det gjelder lørdagen også) og vet ikke hva jeg skal servere... Går det ann med bær, pisket krem og kjeks? eller frukt og nøtter? Hvilken frukt er da lov? Hjelp...?
Nr. 5? Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 kyllingsalat? så kan du jo ha pasta og hvitløksbaguetter ved siden av til de som ikke er på lavkarbo. Eller kanskje de kan spise pasta om det er fullkorn? Litt usikker
www.sovehjerte.no Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2011 hmm, ja. en salat med fullkornspasta og egg hadde kanskje vært noe? Men egentlig er det sånn "kaffe og kaker" besøk for jeg tror de har spist lunsj før de kommer... Så jeg tror jeg må finne noe søtt til dem også.. Noen forslag ?
Ba72 Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Jeg er en lavkarbodame Pisket krem (uten sukker) med bringebær går bra for de som spiser lavkarbo. Kjeks er full av sukker og karbo, og kjører man ekte lavkarbo, så spiser man ikke fullkornspasta. Grønnsaker (overjordiske som agurk, paprika osv) med smaksatt kremost/rømme som dip er utmerket til snacks. River man litt parmesan og legger de i små hauger på et bakepapir, steker noen minutter på høy varme og venter litt så har man verdens beste lavkarbochips. Lavkarbo er fett, meieri/osteprodukter, overjordiske grønnsaker, egg, kjøtt og fisk. Det man ikke spiser er sukker, brød, pasta, ris, grønnsaker fra under jorden, alle slags melprodukter og lightprodukter. Lykke til med selskapet!
Ba72 Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 ...og selvfølgelig nøtter! Det er kjempebra lavkarbomat...
Mrs. Bouquet Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Når jeg spiser lavkarbo spiser jeg ingen typer frukt, fullkornspasta, kjeks eller ting med sukker i. Nøtter spiser jeg veldig lite av, og da helst paranøtter. Spiser litt brinebær og enda mindre jordbær. Andre bær er det ofte for mye karbohydrater i. Nå vet jo ikke jeg hvilke lavkarbodiett de har bestemt seg for, så hvor mye karbohydrater man kan spise varierer en del. Du kan se i oppskriftene på lavkarbo.no der finner du mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå