Gå til innhold

Et lesbiskt par sa til meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg skjønner ikke de som få barn når de er eldre" (35-40 år).

De skjønte ikke det for at da ble barnet mobbet for at de hadde eldre foreldre.

Det mener jeg er et idiotisk utsagn, hvertfall av et lesbiskt par som skal ha unge. Sjanse for at barnet blir mobbet med to mødre er større enn med ei litt eldre mor.

Enig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om et lesbisk par i 40 årene får barn da ? Stakkars unge, hehe.

Skrevet

Hehe ja, da hadde det nok vært krise :P

Skrevet

Har en god venninne som er 35år, hun er i et usikkert forhold der hun ikke vet hva som skjer videre, de har ingen barn, aldri prøvd heller fordi han ikke har villet, så nå står hun der i en klemme på et vis. Jeg håper hun får oppleve å bli mor, selv om hun da blir eldre enn 35år når dette vil skje, kansje hun er 40+ også for den del. Selv fikk jeg barn som ung, er glad for det når jeg ser hvor mye venninnen min savner barn. Man har ikke all verdens tid tydeligvis. Ikke at man skal sette i gang for tidlig, men lurt å begynne å tenke i de banene i 20åra i hvertfall.

Jeg har faktisk sagt til venninnen min at hvis jeg hadde vært i hennes situasjon så hadde jeg dumpet fyren, reist til Danmark og fått den ungen innen jeg var 38år, kansje egoistisk, men det er egoisme å få barn.

Skrevet

Da min manns vennine på 43 år skulle ha barn, ble også jeg litt satt ut. Tenkte det var litt gammelt, men hun er en strålende mamma... Har tilgode å se en mamma som er mer tilstede for barnet sitt enn denne kvinnen!!

Alle kan bli mobbet for noe, så vi må lære våre barn å ikke bry seg om drittslenging....Dersom det preller av blir det slutt på drittslenging... Desutten er mobbing ofte ett resultat av at mobberen har det vondt selv.. så vi får lære våre barn det...istedenfor å unnlate å få barn fordi vi selv mener vi ikke er gode nok til å bli foreldre, enten fordi vi er for unge/gamle eller sammen med feil person/kjønn osv...

Skrevet

Vi må også huske at i dag så holder folk seg ofte yngre lengre enn tidligere, i hvertfall ser mange yngre ut. Man lever på en annen måte, man kan også forvente at mange vil leve lengre pga medisinske framskritt i årene framover.

En 50åring nå og en 50åring for 30år siden kan ikke sammenlignes, min mormor kledde seg og oppførte seg som en gammel kjerring i 50årene, min mor som er i 50årene nå ser 20år yngre ut enn hennes mor gjorde i samme alder og lever på en helt annen måte.

Skrevet

Lesbiske er kanskje litt over snittet opptatt av mobbing av barn fordi de selv har tenkt igjennom situasjonene deres barn kan komme i, og finner en lettelse å finne andre grupper hvor de ser dette kan skje i:-)

Jeg ble mor som 20 åring, og har aldri i hverken barnehage eller skole følt meg anderledes ford jeg var ung, hverken fra andre barn eller foreldre. Jeg var klassekontakt, i FAU osv så tenkte aldri over det selv at jeg var yngre enn de fleste foreldrene.

Så ble jeg mor igjen som 35-åring til en gutt som nå går i 2. klasse, og har aldri med han følt at jeg er noe eldre enn de andre foreldrene. Syns de andre foreldrene er på min alder jeg, men mange er kanskje yngre enn meg:-) Mine barn har ivhertfall aldri fått høre hverken at jeg er ung eller gammel, men så er jeg ganske kul og morsom også da...så det merkes kanskje ikke:-)

Skrevet

Det er vel så at man bare ser andres mangler og ikke sine egne. Det vil si at man ser bjelken i den andres øye men ikke flisen i sitt eget.

Er jo et treffende sitat om den menneskelige natur.

På den måten kan man daglig se at andre kaster stein mens de selv sitter i glasshus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...