Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #1 Skrevet 19. mars 2011 Hei I våres samværsavtale står det at barna skal ha to uker ferie med far. Minste er så liten, at han følger ikke det (vi har ikke vært sammen da minsten ble født) - men eldste skal det. Far har fått ny dame. Minsten begynner i bhg nå i Mai. Så det sier seg selv at jeg må ha ferie i de ukene bhg er stengt. Dvs tre siste ukene i juli. Da jeg prater med far, så har han bestemt at han skal ha de to siste ukene i juli. Prøver å forklare ham at dette blir jo litt dumt. Han fikk velge sine ferieuker fritt i fjor, og da tok han ferie annenhver uke (pga dama har samvær med sin datter annenhver uke). Da sier han - at han kan ha eldste første uka i juli også, men da må han være med dama, fordi han selv skal jobbe. Mine motargumenter er jo: - du har vært på 1ukes kjærestetur til syden nå i februar - du skal på biltur til tyskland med en kompis helga før påske og blir borte til onsdag før skjærtorsdag. Dette blir jo da snakk om prioriteringer - så jeg er litt krass og sier han kan jo droppe tysklandsturen og være sammen med eldste hele den uka. For selve påskehelga er min. Han hater diskusjoner... så vi er enda ikke ferdig med dette da. Men en samværsavtale er vel til for å sikre at barna skal få være sammen med foreldrene sine? Han sier at det ble vanskelig å bytte ferieukene, at sjefen hans har sagt dette. Men jeg kjenner mannen - og vet med sikkerhet at han lyver. Jeg sa at jeg denne gangen ikke fant meg i løgn, og det var vel derfor han ikke ville diskutere ferdig. Så denne diskusjonen kommer jo fram igjen. Men jeg mener at eldstemann har KRAV på å være sammen med sin pappa i ferien. Er pappa alvorlig syk e.l - ville jo situasjonen vært noe annet. Men her er jeg sikker på at det bare er for å være vanskelig. Så for eldstemann sin del, så må jeg ta denne kampen, og SØRGE for at far tar sin del - er voksen og tar ansvar. Står jeg svakt? Eller har jeg rett i det jeg sier? Har jo forståelse for ny dame og nytt familieliv, men likevel......
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2011 #2 Skrevet 19. mars 2011 Er enig med deg jeg. Blir for dumt for både deg og den eldste om du ikke får ferie sammen med han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå