* 5 om dagen * Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 jeg har en diskusjon på gang, og jeg mener det ikke er farlig, mens en annen ei mener at det er veldig ille, og har "stengt" ungen på 13 år inne på et soverom, vært der i over 1 uke, bare for at han ikke skal smitte en voksen mann med vannkopper. så hva mener dere?
* 5 om dagen * Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2011 takk for link. det er snakk om en voksen,frisk mann,uten noen som helst sykdommer, så han er ikke i noen faresone. jeg reagerte bare på at de lar han være inne på rommet sitt så lenge, uten å lissom bry seg med at han er syk. hadde guttungen bare ville vært på rommet sitt når han var syk, synes jeg det er en ting, for noen vil jo helst være i fred, men her har de sagt han skal være der til han er helt frisk. ingen andre unger i huset, og han er rundt 13-14 år.( han som er syk, så det hadde lissom ikke skada om han hadde ligge litt på sofaen....men men. trist for guttungen synes nå jeg da.
*Lissi* Skrevet 19. mars 2011 #4 Skrevet 19. mars 2011 Jeg, søsteren og faren min hadde vannkopper samtidig. Faren min vart ganske så dårlig hugser jeg. Legen ville legge han inn på sykehus....men faren min nektet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mars 2011 #5 Skrevet 19. mars 2011 Ja, det kan være nokså farlig. Det er vel heller mer normalt at den voksne forlater huset, enn at en 13åring må være innestengt på rommet sitt, da.... stakkars gutt
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. mars 2011 #6 Skrevet 19. mars 2011 Signerer Mrs. Palmesus her.. Ja, kan være farlig....men å stenge barnet på 13 inne på ett rom....... !!!!
Mor Løvehjerte Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Jeg har ikke hatt vannkopper og har blitt rådet til å vurdere vannkoppevaksine. For meg handler det mest om å kunne ta meg av ungen, hvis vi blir syke samtidig, siden jeg ofte er alene med ansvaret for henne. Ok, jeg har ikke vaksinert meg ennå, siden det er dyrt, og jeg er glemsk
Gjest Skrevet 19. mars 2011 #8 Skrevet 19. mars 2011 Vannkopper hos voksne skal man ikke le av. Det kan fort bli komplikasjoner og sykdommen i seg selv er veldig tung for en voksen. Så hvis man blir smittet bør man absolutt dra til lege og få vurdert behovet for antivirale stoffer. Det er ikke dumt å vaksinere seg heller som voksen (hvis du er sikker på at du ikke har hatt sykdommen). Når det er sagt har 99% av befolkningen hatt vannkopper som barn selv om de ikke vet om det. Så jeg ville ikke hatt panikk akkuatt
Pølsa Skrevet 19. mars 2011 #9 Skrevet 19. mars 2011 jeg har aldri hørt om at vannkopper kan være farlig for voksne en gang, jeg fikk det for noen år siden, var da 30 år.Jeg hadde feber og ubehag en dag, samt en masse prikker, mn ble ikke spesielt dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå