Gå til innhold

Liker deres 14-15 mnd'inger å "hjelpe til" hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt eeeelsker å ta ut av oppvaskmaskinen å legge på plass. Han har en liten mopp som han stadig drar rundt på gulvet. Støvsugeren er han å henter og prøver å dra den rundt i rommet. Får han tak i en tue "vasker" han gulvet, Han mater fiskene hver dag. Hver morgen og hver kveld henter han oss og sier blubb-blubb.nam-nam. Det betyr fiskene vil ha mat. +++.. I går så han at jeg teitet til noen skruer, i dag når han sto opp hentet han skrujernet og har gått rundt å "skrudd" på alle skruene han kunne finne..

Er dette normal oppføørsel hos så små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, slik er jenta mi også. Men her får hun ikke tømme oppvaskmaskinen enda, men skal kaste bleien sin i bosset selv etter vi har skiftet;)

Skrevet

Veldig!

Jenta her deltar i en masse gjøremål, det beste er når pappa kommer hjem med ting som skal monteres og skrus i. Hun dekker bordet ved å bære bort de lette og ufarlige tingene og rydder inn fra oppvaskmaskinen det jeg gir henne i hånda. Tømme handleposer er også gøy, bare slitsomt for meg å ha henne på armen til hun har fått satt inn alt i kjøleskapet ;)

Vi kaller henne bare den lille jobbemannen vår:)

Skrevet

Her også;)

Det morsomste er foreløpig å hjelpe til med å dekke på bordet, late som hun støvsuger (selv om den er litt tung for henne*s*) og hjelpe til med å lage mat. I tillegg blir hun kjempe sint hvis jeg heller mat oppi skålen til bikkja, det er det nemlig hun som skal;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...