Gå til innhold

Flere som har hatt i seg medisiner/ alkohol før de visste de var gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en vinglass i ny og ne, men der er ikke det som bekymrer meg mest. Jeg har brukt en reseptbelagt salve for rift etter forrige fødsel, og den skal ikke brukes av gravide. Jeg snakket med legen i dag som søkte litt på salven, men det var ikke gjort noe forskning på effekten på gravide/ammende. Han begynte å snakke på risiko for mistdannelse, men at det skjedde i ytterst få tilfeller, og at det antageligvis ikke gjaldt dette medikamentet. men.....

Huff, ble enda mer engstelig.

Er det fare for misdannelser så vil vi jo ikke bære frem et sykt barn. Men hva er sjansen for det liksom... Og det finner man ikke ut av før babyen er her:(

 

Er det flere som er bekymret over hva dere har hatt i dere og hva dette kan ha av følger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg,.. drakk så det holdt i barcelona i helgen. Trodde ikke jeg kunne være gravid siden jeg hadde SA i slutten av jan. men det var jeg vist. Så ble noen glass vin da ja. men det skal nok gå bra skal du se :) Tror ikke egget mitt var festet da en gang, eller så hadde det akkurat festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle d være missdannelser, så ville d mest sansynlig blitt oppdaga under UL. Men jeg tror ikke du skal engste deg noe særlig, da du har sluttet med salven veldig tidlig :) D går nok bra :) Jeg brukte også en salve frem til uke5, og da først sa min mann som er lege, at jeg måtte slutte med den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røykte marihuana de første 2 ukene..men er likevel ikke bekymret for i følge lommelegen.no så går det bra med noen få ganger tidlig i svangerskapet, men vedvarende røyking kan gi skader i form av at barnet blir født altfor tidlig eller er altfor lite når det kommer ut osv..jeg røkte også sigaretter men det har jeg også kuttet helt ut. det går vel som regel bra om man tar ansvar så fort man kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med Gyn lege på sykehuset i dag, og hun beroliget meg med at det ikke var påvist noe misdannelser på barna som hadde blitt båret frem av mødre som brukte denne salven- puh! Sjekket ut en side hvor det sto en del om gravide, spørsmål og svar: relise.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...