Gå til innhold

Noen som har Skoda Octavia her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på utkikk etter en ny bil og er inne på tanken å kjøpe en helt ny Skoda Octavia. Får mye bil for pengene + at en får 5 års garanti når en kjøper helt ny... Det eneste som vi er litt usikre på er om det blir plass nok i bilen ift bilstol til våre (snart) 2 barn. Har en lang og stor gutt på straks 2 år som sitter i en besafe combi x1 og han får ei lita søster i juli og etterhvert må jo hun også få en stor bilstol (om ett år til da tenker jeg selvfølgelig...). Noen som har erfaring med Octavia eller andre Skoda biler? Hva slags bilstoler bruker dere? Selgeren sa at han hadde tre barn som alle hadde bilstoler men innrømte at alle sammen satt i riktig kjøreretning og ikke bak frem som vår gutt gjør (og som han forhåpentligvis vil gjøre i ihvertfall ett år til).

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har skoda octavia scout (2011 mod) og vi har i alle fall veldig god plass, jenta vår er tre år og sitter bakover vendt, det er ikke noe problem. Det er en fantastisk bil! Vi hadde ikke egentlig planlagt og bruke en halv mill på bil men vi falt pladask for denne :) Bagasjerommet er helt sinnsykt stort, jeg har ikke prøvd men er ganske sikker på at jeg skal kunne få to normal size vogner baki. Jeg kan i alle fall ta storhandel eller dra på ikea selv om jeg har vogn i bagasjerommet :)

Og den har vært helt suveren på vinterføre, aner ikke hvor mange ganger i vinter jeg har sagt til min mann at jeg er såååååå glad i denne bilen :) Scout er en offroad modell og vi har bla firehjuls trekk, men i prinsippet tror jeg vanlig octavia er omtrendt samme bil....

Lykke til med bilkjøp, kan i alle fall anbefale skoda! :)

Skrevet

Vi kommer ikke til å kjøpe den dyreste modellen, men er vel i prinsippet samme bil ja, bare forskjellige modeller... :) Hva slags sete har du til jenta di? Får prøvekjøre den en dag og ta med oss lillegutt i baksetet i stolen sin...

Skrevet

Vi har Skoda Octavia og er superfornøyde :)

Snuppa på 2,5 sitter i besafe combi, bakovervendt. Litt trangt til bena hennes kanskje, men hun klager ikke.

Veldig god plass i bagasjerommet.

Kjørte her en dag med jenta vår i sitt sete, og to nevøer (den ene i "stort" graco-sete med rygg). Nevøene er 8 og 10 år. Da ble det litt trangt i baksete, men er fornøyd med at det gikk i det hele tatt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...