Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 når de får spørsmål om hvor lang utdannelse de har??
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Så da mener du at kokker, frisører, elektrikere, rørleggere etc ikke har utdannelse du da?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Ehh ,ja ! Om man har gått ,grunnkurs,vk1, vk2 og vært lærling , så har man en utdannelse !
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Hva mener du man skal regne det som da HIhihi?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 jo men de har en FAGutdannese fra VGS, ikke en høyere utdannelse, er det ikke det folk tenker på da, når man spør hvor lang utdannelse de har?? Kanskje jeg som tenker feil altså...men for meg er utdannelse noe man får på høyskole/uni, man er student -ikke elev...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Synes bare det er rart, da kan jeg si at jeg har 6 års utdannelse, men i praksis så har jeg alikavel bare en bachlor... høres bare helt feil ut i mitt hode.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 det er en utdannelse ja. Om du mener høyere utdannelse må du spesifisere det, ingen automatikk i at andre skal skjønne det.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Hehe høres ut som ditt hode trenger mer enn 6 års utdannelse a: 20:28
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Men man sier jo gjerne ikke (overhodet ikke!!) at man har fire eller tre års utdannelse når man bare har tatt vgs. Da sier man ganske enkelt "jeg har gått vgs" eller "jeg er utdannet elektriker".
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Her er det forskjell mellom de som har akademisk utdannelse og de som har fagbrev. Det er naturlig å telle med vgs når man har fagutdannelse fordi det da man begynner å "spesialisere" seg. Når man har akademisk utdannelse nevner man aldri vgs som en del av utdannelsen. Men alle vet jo at de med høyere utdannelse har vgs i tillegg. Er det egentlig et problem?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #11 Skrevet 18. mars 2011 Om ein tar yrkesretta vgs, så er det då faktisk det som er utdanninga!? Eller meiner du at dei ikkje er utdanna til det dei driv med?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Det virker som det er et problem for de med høyere utdanning...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #13 Skrevet 18. mars 2011 jeg pleier å si at jeg har tre år utover vgs.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #14 Skrevet 18. mars 2011 Når jeg snakker om utdanning er det høyere utdanning jeg refererer til. Når det er snakk om videregående skole snakker jeg om videregående opplæring. Når det er snakk om yrker som frisører/elektrikere snakker jeg om yrkeskompetanse og evt fagbrev/svennebrev. Dvs "hvor lang utdanning har du? - jeg har 4 års opplæring (og evt fabrev innen) frisørfaget."
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #15 Skrevet 18. mars 2011 Ei venninne av meg er dessverre gift med en som mener at de som BARE har videregående utanning ikke har utdanning i det hele tatt. I følge han er de lat og ikke tenker på fremtiden for han er jo såååå bra utdannet og tjenner så så mye og blablablablabla!!! Det er ikke måte på hvor mye bedre han er siden han tross alt har økonomiutdannelse fra BI. Joda vel og flott det, helt til den gangen han prøvde og drite ut mannen min foran alle sine kompiser for og liksom og få frem da at min mann som BARE er gravemaskinfører slettes ikke har noe utdannelse og helt sikkert ikke tjente noe særlig med peng... MEn det ble fort ganske stille når det kom fram at min mann faktisk tjener nesten 100000 mer enn han i året;)))) han har faktisk ikke nevnt et eneste ord om at videregående skole ikke er noe utdannelse etter dette..He,he!!!! Men fyren er fremdeles veldi opptatt av penger og nå så nå driver han og skryter over hvor mye han kommer til og arve den dagen foreldrene han dør.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #16 Skrevet 18. mars 2011 Er det så forbanna nøye da?? I bunn og grunn? Jeg tenker at hvis folk regner vgs som utdannelse så gjør de vel det for å kompensere for manglende høyere utdannelse. Så da må de jo få lov til det...?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #17 Skrevet 18. mars 2011 Vgs er jo utdannelse dersom det er yrkesfaglig!.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #18 Skrevet 18. mars 2011 Hvis noen spør meg hva slags utdannelse jeg har så svarer jeg selvfølgelig at jeg er omsorgsarbeider. Jeg har fagbrev og det er min utdannelse, hvorfor skulle ikke det være en utdannelse?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #19 Skrevet 18. mars 2011 Hvis noen spør hvor lang utdannelse jeg kan jeg svare at jeg har brukt 8 år etter grunnskolen hvis de er så opphengt i år, men i realiteten har jeg kun fagbrev (som desverre tok 8 år å få).
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #20 Skrevet 18. mars 2011 Som frisør så har jeg da tydelig INGEN utdannelse!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #21 Skrevet 18. mars 2011 Halloen! Hvor vanlig var det å studere på høyskole kontra FAGutdanning (som her ikke regnes som utdannelse) for 20-25 år siden? Her inne er vi vel i alderen 18-nesten 50 og det kan kanskje være greit å ta med i betraktning? Slik jeg leser gjennom linjene her er det oftest å se at det er dere mellom 20 og 30 som har høyskoleutdannesle. De som er fra 30-50 med høyskole har som oftest skaffet seg høyskoleårene i voksen alder.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #22 Skrevet 18. mars 2011 Men pleier du å plumpa ut spørsmålet om kor lang utdanning folk har utan å vita noko om kva dei driv med? Viss ein person er frisør, så har jo sannsynlegvis ikkje personen tatt høgskule for å bli det...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #23 Skrevet 18. mars 2011 He, he, om jeg skal regne med videregående i antall år utdanning, da blir det mye da... Over 13 år utdanning blir det på meg da faktisk...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #24 Skrevet 18. mars 2011 Men det er faktisk ganske mange som har vimsa rundt på ulike fag på høgskular og universitet i årevis også..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #25 Skrevet 18. mars 2011 I følge deg har jeg ett år utdanning. med det ene året har jeg vært i skolevesenet som adjunkt med tllegg og nå jobber jeg som ingeniør. Dette med kun ett år med ped. på høgskole. Min utdanning består av fire år på vidergående (gk, vk1 og 2 årig fagskole) og fire år som lærling + fire år ansinitet og som nevnt ett år med ped.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå