**Lykke** Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Er det vanlig?? Har aldri hørt om det før så det har jeg ærlig talt ikke tenkt på, men når jeg tenker meg om så har jeg gjort en kjempejobb i 9 mnd for og gi han den største gaven av alle
prøverigjen:) Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 hm tja, en liten goodibag med favoritt øl og verdens beste pappa håndklær og krus;)?! +noe annet stash;) trenger også noen gode ideer. hva trenger en nybakt far?
Trultesmamma Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har også tenkt å kjøpe noe, men er helt blank.... Likte en tanke jeg så på nettet, med korg ol. med noen øl, film, blad, favoritt godis ol. Men min mann drikker ikke øl og har bedt om at jeg aldri skal kjøpe godis for å glede han, siden han ikke har godt av det.... Finnes gjerne noen kjekke blad på bladkongen som kan være kjekt å få?
Mini84 Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har kjøpt gave til mannen min! Han har vært en helt fantastisk støtte, og jeg vet at han bli verdens beste pappa, så det fortjener han:) Jeg har bestilt mansjettknapper til ham, sånn du kan bestemme hva slags tekst som skal være inngravert. Var også innom ideen om å lage en kurv med ting han liker, og vurderte også et smykke det står pappa på, men han bruker jo aldri smykker så da droppet jeg det.
fox`y Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 nei skal ikke d. får ikke noe jeg heller hehe. må no holde me den fantastiske gaven d er å få en baby til:) mannen min får så mye utenom.
lykkelig79mod Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har kjøpt gave, pakket den inn og gjemt den bort (fordelen med menn er jo at vi trenger ikke å gjemme det så veldig godt for at de ikke skal finne det;)) Jeg tenkte på å kjøpe en flaske konjakk, men siden han allerede har flere som står i skapet så tenkte jeg at han trengte noe annet enn det. Så da ble det morgenkåpe og en liten bok som heter "for alltid din lille pike" (vi venter en jente) Morgenkåpe kan jo være praktisk om det blir noen våkenetter Og selvfølgelig et fint kort med fin tekst om hva han betyr for meg
lykkelig79mod Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Og ikke kostet det så mye heller, kjempegrei morgenkåpe fra H&M til kr 199, og boka kostet 49 tror jeg.. Tanken som teller
Oktobergutt2010:) Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Jeg må bare anbefale boka jeg kjøpte til min mann da vi ventet smått; Hakkespettbok for fedre. Den er bare utrolig humoristisk, nyttig og oppdatert skrevet. Den tar for seg alt fra unnfangelsen til babyen har blitt noen år gammel på en virkelig fantastisk måte. Jeg har måttet lese den både to og tre ganger mens jeg lå å gråt av latter i senga
Oktobergutt2010:) Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Ooops, den heter "Verdens beste pappa" Jeg legger med en link for de som er interesserte, og kan garantere at den faller i smak hos både mor og far http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2594506
maibaby i magen Skrevet 18. mars 2011 #11 Skrevet 18. mars 2011 Ingen planer om det nei. Forventer ingen gave heller
siljata Skrevet 19. mars 2011 #12 Skrevet 19. mars 2011 nei ,jeg og syns at gaven til oss begge er den lille babyen... alt annet blir bare å drukne oppi gleden av å få bli foreldre
April-11+ en til? Skrevet 19. mars 2011 #13 Skrevet 19. mars 2011 Jeg synes at det å få barn i seg selv er stor nok gave til oss begge. Forventer ikke noe selv heller...
LykkeligmedBabY Skrevet 19. mars 2011 #14 Skrevet 19. mars 2011 Jeg kjøpte tøfler, ny mobil ( seriøst skrapet av en mobil han hadde sugde skikkelig hehe) og ei t-skjorte med teksten: verdens beste pappa (for DET blir han :) Alt pakket inn og klar for transport til sykhuset:)
Tullsjura Skrevet 20. mars 2011 #16 Skrevet 20. mars 2011 neii, jeg hadde ikke planer om det.. det eneste gaven jeg skal kjøpe er til storebror på 2 år
<3 2prinser <3 Skrevet 20. mars 2011 #17 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har kjøpt et gavekort på 1time med aromaterapi til samboeren min..han hater sykehus, takler det bare ikke, så han gruer seg mye mer enn meg! hehe, klarte seg fint forrige gang da, men gruer seg helt enormt denne gangen også..så da tenkte jeg det ville være greit å få løst opp litt i høye skuldre Han trenger det før fødselen da, så han har allerede fått den, og den falt i smak!
lille knerten Skrevet 20. mars 2011 #18 Skrevet 20. mars 2011 Dette er ikke vanlig. Har aldri hørt om at man skal kjøpe gave til far, bare at far skal kjøpe gave til mor. Far slipper lett unna og får en nydelig lite baby til slutt, mens vi må gjennom mye rart både under graviditeten, fødselen og tiden etter. Det er vi som fortjener en ekstra oppmerksomhet og dette er nok også bakgrunnen for denne tradisjonen.
For første gang :o) Skrevet 20. mars 2011 #19 Skrevet 20. mars 2011 Hvor fant du den boken? hørtes veldig søt ut!
Gjest Skrevet 20. mars 2011 #20 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har kjøpt boken som blir nevnt under her, til far. Men bare som en liten oppmerksomhet, ikke for å absolutt ha gitt ham en gave i forbindelse med fødsel. Jeg har to barn fra før, og dette her min samboers første (og siste!) , så da får jeg skjemme han litt bort..
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 21. mars 2011 #21 Skrevet 21. mars 2011 Her blir det gave på pappaen! Syns det er litt egoistisk at noen mødrer tenker at de fortjener en gave men at pappa får klarer seg uten! Vet ikke hva slags vordende fedre dere har, men min mann har vært toppen av støtte og oppmuntring gjennom hele svangerskapet! Han har måttet tåle mye fra sliten, kvalm og verkende kone og har holdt huset gående når jeg ikke maktet det! Det har vært 9 lange mnd for oss begge og selvsagt er fødselen av vårt andre barn en gave i seg selv med hos er tanken bak fødselsgaven å få en liten oppmerksomhet som man skal kunne se tilbake på siden og huske at det og det fikk jeg i anledning barnets fødsel! Verdien på gavene er ikke stor! Sist fikk han en liten kunststatuett av en mor, far og baby som faren holdt på fanget. Den står på nattbordet hans! Jeg fikk en eske han hadde snekret til å spare små minner fra sønnen vår i med bilderamme til lokk! Nydelig og med stor affeksjonsverdi! Denne gang har jeg laget en notatbok med litt scrapping i og kjøpt en fin pen å ha til... Har selv en notatbok jeg skriver ned minner og morsomme ting jeg vil huske, og det syns han ofte at han også burde gjøre, men kommer liksom ikke så langt! Nå får han en fin plass å skrive ned slike minner som han vil kunne se tilbake på med glede og smil om mange år! Totalt kostet det hele rundt 250kr og litt tid! Så hos oss fortjener pappaen absolutt en gave og får det med glede! Og jeg syns det er kjekt å kunne si takk for alt han har gjort for meg i svangerskapet, under fødselen og kommer til å gjøre i tiden fremover! Tviler på at han er den eneste som har gjort det!!
enda en vær? Skrevet 21. mars 2011 #22 Skrevet 21. mars 2011 Klart pappa fortjener en fødselsgave... Her får han ett gavekort på nakke, skulder og ryggmassasje pluss ett "bonus-kosekor" til hjemmebruk Han har stått ved min side i nesten mer enn tykt og tynt i svangerskapet! Greit nok at jeg har "leid" ut kroppen min i ni mnd, men jeg vet også det at om min kjære hadde kunnet så hadde han tatt mårrakvalme for meg, bekkenløsning, hovne bein og andre "plager" vi offer oss over. Han har hatt søvnløse våkenetter sammen med meg bare for at jeg ikke skal være alene og når morgenen har kommet har han kjørt de 4 barna våre på skolen før han har reist på jobb. Sånn at jeg da kan få sove litt, og ladde batteriene til det som kommer Klart han fortjener en påskjønnelse for alt dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå