mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Jeg fikk endel mat av noen som skal flytte utenlands, blant annet MANGE bokser tunfisk og sjampinjong... Hva i alle dager skal jeg lage med de? Er det noe jeg kan lage i store porsjoner og fryse? Jeg er ikke veldig begeistra for konsistensen på sjampinjong, så gjerne noe der det er litt kamuflert...
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2011 Og hva i alle dager bruker man eplecider eddik til?
Steget Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Jeg pleier å lage en supergod tunfisksalat. Den pleier å inneholde noe sånt som dette: 1 boks tunfisk, 1 finraspa gulrot, 1 rød paprika i små biter, 3-4 spiseskjeer majones, og noen ganger noen skjeer med mais om jeg har. Rør alt godt sammen og krydre med salt og pepper. Kjempegodt! Både alene og på brødskive. Sjampinjong på boks klarer jeg ikke, så har ingen tips der. Eplecidereddik er noe min mor alltid har på kjøkkenbenken, men jeg aner ikke hva hun bruker det til! Dressing kanskje?
*Kleopatra Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Sjampinjong på boks smaker forferdelig, så det ville jeg bare kasta... Tunfisken kan du bruke til tunfisksalat, det er kjempegodt! Finnes mange forskjellige oppskrifter, jeg bruker bare tunfisk+finhakket løk+majones, salt og pepper. Blandes sammen og har på skiva.
fjell og fjord Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Sjampinjonger brukte jeg som regel ferske, har ikke smakt dem på boks Min oppskrift med dem Sjampinong ca 100-200 gr+1 løk+ 3+4 fedd hvitløk- alt kjøre i food processor og steke litt på lav varme på stekepanne tilstte 1 boks hakkede tomater+litt persille+salt+pepper =kjempe bra pasta saus koke litt fullkorn makaroni el spagetti sunt og godt sopp er slankemat og mettende fordi inneholder proteiner
jordbærsjokolade Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Eplecide eddik er bra for forbrenningen, ta en spiseskje om morgenen:) Ellers er tunfisk salat godt og jeg kan gjerne finnepå å ha bokssopp på pizza feks. Jeg syntes det er godt:) Det er også godt å steke det i smør og ha det på brødskive, eller i gryterett, sammen med kjøtt..ja, til mye egentlig! Min tunfisksalat. En boks tunfisk, noen ss majones, 5-6 ss rømme eller creme fraice, salt, pepper litt finhakket rødløk og noen ts kapers. Nydelig!!!
Mom2Two Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Det er ikke spesielt mye proteiner i sopp? 2-3 g per 100 g alt etter om den er hermetisert eller rå. Hermetisert sopp er æsj synes jeg, men om du først skal bruke den går det an å ha den i pastasaus, på pizza, i omelett osv. Tunifsk på boks er godt til å ha på skiva. Bruker å lage tunfisksalat med litt majones, finhakket rødløk, litt ferskpresset sitron, grovkvernet pepper og mais. Også fin å bruke i en salat eller til pasta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå