Gå til innhold

Sønnen min har spist opp en halv nutrilettbar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen, på et lite uoppmerksomt øyeblikk har han greid å dytte i seg halve baren!

Bør jeg bekymre meg!?!?!?

Han er 4 år forresten.

Håper på konstruktive tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhm,hvorfor skulle du bekymre deg?

Skrevet

Ikke noe å bekumre seg for. Bare gi han godt med drikke, siden de er litt "tørre"

Skrevet

Takk, nei jeg vet egentlig ikke hva eller om d er noe å bekymre seg over, man kan jo aldri vite m disse slankeproduktene!

D rare er at han synes de var gode! D synes ikke jeg derimot ;)

HI

Skrevet

Det eneste å bekymre seg for måtte være om den inneholder peanøtter og det skulle vise seg at han er allergisk mot det, men da hadde du visst det nå.

Skrevet

Ok.. Han er ikke allergisk ;)

HI

Skrevet

Ingen fare, faktisk ikke verre enn at han hadde spist annen mat, eneste som er til forskjell fra feks sjokolade er kaloriinnholdet og proteinmengden, de proteinene de ikke nyttegjør seg kommer ut med urinen.

Skrevet

Bør kanskje sjekke om han har tatt av flere kilo etter å ha spist den?

Skrevet

Datteren min er veldig stor, over normalen og vi har perioder på en uke av gangen hvor hun bare spiser kostholdserstattere..

Livredd for at hun skal bl "en av de store" i tenårene osv....

Skrevet

Ja, hun er 5 år, 105 cm høy og veier25 kg!

D er urovekkende og vi er nødt til å gjøre tiltak allerede nå, hvis vi skal få bukt med det!

Hun lider ikke npe nød og d går overraskende bra å gjøre d på denne måten :)

Skrevet

Er du gal menneske?

En ting at det ikke er farlig hvis en 4åring får i seg en halv nutrilettbar, men å gi barn måltidserstattere i slankeøyemed er overhode ikke akseptabelt. En ting å gi barna sunn mat og i en normal mengde og sørge for at barna er aktive for å forebygge overvekt, men barn i voksealder skal ikke slankes ved hjelp av slankekurer av den typen. Hvis det er nødvendig å slanke barn som er særdeles overvektige så skal det gjøres i samråd med lege.

Håper du er et forumtroll, hvis ikke så er du syk!

Skrevet

Hva med å legge om kosten hjemme istedenfor å dytte problemet over på henne?? Dette kan virkelig gi henne spiseforstyrreler, denne fokuseringen på "hennes" problem. Du kan starte med å bli livredd for at hun skal bli "en av de virkelig anorektiske" i tenårene istden..

Skrevet

Hva med å legge om kosten hjemme istedenfor å dytte problemet over på henne?? Dette kan virkelig gi henne spiseforstyrreler, denne fokuseringen på "hennes" problem. Du kan starte med å bli livredd for at hun skal bli "en av de virkelig anorektiske" i tenårene isteden..

Skrevet

Et barn på 105cm og 25kg bør se relativt normal og sund ut, så dette er garantert et troll....

Skrevet

Bare så d er sagt, så har vi fått kostholdsveiledning av ærnæringsfysiolog, vi har et sunt og normalt kosthold ellers.

Ikke godis eller brus i ukedagene. Vi går turer og er sporty!

Til tross for dette legger hun seg ut i en urovekkende fart, derfor gjøres slike tiltak.

Jeg ville aldri ha gjort d dersom d er uforsvarlig..

Vårt eldste barn var 115 cm og 20 kg da han var i samme alder.

Skrevet

Herrejemini, dette er bare tull og trolleri!

HI

Skrevet

Hei fikk bare så lyst å svare... Det kan være at hennes datter er tykk selv om hun er 105 cm og 25 kg selv om en annen med samme vekt og høyde ikke er det. Det kommer helt ann på hvilken benbygning man har. Noen kan ha valker å veie 25 kg når de er 105 høy, andre kan være helt radmager med samme høyde og vekt.

Sier ikke at det er riktig å gi henne slankeprodukter, men synes det er galt av dere å kritisere henne for å skrive at hun er tykk for det vet dere ingenting om!

Skrevet

Sikkert bare tull uansett, men jeg har en jente på 105 cm og 16 kg, hadde hun vært 25 kg, hadde jeg vært alvorlig bekymret.

Skrevet

Om hun veier for mye, hvorfor spiser dere ikke sunn mat i stedet?

Skrevet

Om en 5-åring har et vektproblem så kutter en ut godterier alltid, og tar en fullstendig kostholdsendring for hele familien.

Vi har ingen overvektige i familien, men spiser så godt som aldri godterier. Godterier er ikke noe en MÅ ha vet du.

Skrevet

Men du... en nutrilett bar inneholder over 200 kalorier. Dvs at jenta kan spise 4 knekkebrød eller to skiver med godt pålegg før hun kommer opp i samme antall kalorier. Hvorfor i allverden skal hun da venne seg til å spise nutrilett bar?????

Skrevet

Er helt enig med deg NN 19:19..jeg har nemlig en kusine, som har en veldig spesiell benbygging, og derfor er i "faresonen", så barn er forskjellige. Syns ikke det er riktig å slakte noen for det.

Skrevet

Bare ta det helt med ro du. Dette går helt fint.

Det er forskjell på å mate ungen med dette hver dag, og et uhell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...