Gå til innhold

Hvilken str til nyfødt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er min førstefødte og det blir en sønn, har ikke lagt på meg så mye trur jeg, er +7kg i dag og er i uke 29+4, så veit ikke om han evt er så stor. Tenker ikke å handle så mye, men må jo ha noen bodyer, en pysj + litt småtterier, men hva skal jeg kjøpe i str? Har jo termin 4.juni :)

 

Kan dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om man kan si noe om vekt på babyen ut fra hvor mye du har lagt på deg... Jeg la på meg 20kg begge mine forrige svangerskap og førstemann veide 3435g og var 50cm, andremann var 2850g og 47cm. Jordmor regnet forresten også med at andremann skulle bli større enn førstemann og magen min var også større;) På bakgrunn av det kjøpte jeg inn str 56 til andremann, men han svømte jo i det, så far måtte ut og kjøpe str 50, som egentlig også var altfor stort:P Hehe... Førstemann passet godt str 50. Planen min denne gangen er å kjøpe str 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 og 56 er jo mest vanlig helt i starten, men om du som meg får en gutt på 55 cm ved fødsel, så sier det seg selv at man fort går over på 62. :)

 

Så ikke kjøp inn for mye av de aller minste, kjøp heller litt ekstra når han har kommet ut og du vet hvor stor/lang han er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jo vanskelg å si hvor store eller små de blir.. jeg hadde kjempemage, lagt på meg 25 kg og ingen reagerte på ul dagen før fødsel, men gutten kom ut og var 2,5 kg.

 

Hadde en god del 50 plagg og mye i 56. Han la på seg fort så det var ikke noe problem. Enkelt og greit å få på litt større klær og når man som nybakt førstgangsmamma er litt redd for at knøttet skal gå istykker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gutt på 4220g 54cm sist. Passet ikke i str 50.. Vokser så fort at man nesten ikke rekker å bruke alle klærne de første mnd.

Satser på å få brukt 50 klærne nå da vi venter jente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp et par sett i str 50 og resten i str 56 og 62. Kommer også an på om du venter gutt eller jente - jentene er jo statistisk sett litt mindre enn guttene. Vår jente veide 3540 g og brukte str. 50/56 i et par måneder - men så hadde hun kolikk og melkeproteinallergi også så hun la ikke stort på seg første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått to jenter på ca3500 og de brukte 50 første mnd og 56 1-2mnd etter det, kom litt an på hva for slags klær det var. Bukser holder som regel lenger enn en body.

En annen ting som er greit å vite er at stort sett alle gaver du får fra venner og bekjente er klær i str 62. Så ikke kjøp inn så mye av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...