Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 tok det lang tid fra første kur til barnet var ute?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Fikk første tablett kl 11. Fikk første rie kl 15. Full åpning kl 17. Ungen var ut kl 20. Hadde en drømmefødsel. Ingen klipping eller revning. Ingen smertestillende. Alt i alt en kjempefin opplevelse og jeg gleder meg til neste gang!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 fikk første tablett kl 20. fikk tablett med 3 timers mellomrom. fikk rie etter 30 min. ble satt på drypp 1600. han var ute kl 1730. jeg klarte ikke reise hodet, spise eller drikke. fikk intravenøs antibiotika + væske og bekken når jeg trengte det. fikk morfin 2 ganger + epidural kl 1600 (samtidig med drypp). men det var ingen terminfødsel. jeg var syk.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Satt inn ballong onsdag morgen. Skjedde ingenting. Satt gele torsdag morgen og ettermiddag, og riene startet natt til fredag. Ble født med keisersnitt fredag ettermiddag, da jeg ikke fikk nok åpning og hatt keisersnitt tidligere.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Første tablett kl 12. Fikk endel murringer, men ikke noe mer. Skulle få neste tablett kl 18. Da hadde jeg en god del murringer med jevne mellomrom. Denne fikk jeg ikke fordi de ville ikke overstimulere. Fikk tilbud om klyster, noe jeg takket ja til. Første rie kom mellom kl 19 og 20. Vannet gikk kl 06.00 og 20 minutter senere var jenta ute.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Ble satt i gang mandag morgen kl 09.00, gutten kom onsdag morgen kl 05.10 ved hjelp av keisersnitt. Hadde kraftige rier som varte i 10 minutter av gangen og 30 sekunders mellomrom..en hard og lang fødsel. Ble satt i gang med nr 2 og da tok fødselen 8 timer :-) Riene jeg får av den igangsettinga er veldig kraftige, hører dem sier at det er ganske normalt..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Ble satt i gang kl.09 ved at vannet ble tatt (fordi jeg var såpass moden). Etter noen timer ble jeg satt på riedrypp. Gutten ble født med tang kl 1 om natta. Fødselen var helt jævlig, og jeg hadde ikke noe valg med tanke på epidural, måtte ha det fordi det ble komplikasjoner underveis. Blant annet fikk jeg en infeksjon. Babyen måtte ligge på intensiv 10 dager. Amminga gikk rett vest og jeg var syk etterpå. Dette var min første fødsel. Neste fødsel startet av seg selv, gikk veldig greit uten noe form for smertelindring, og vi kunne reise hjem etter noe få timer.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Jeg gikk rett på drypp. Var moden, men ingen rier. Vannet hadde gått, derfor måtte jeg settes i gang. Det tok 3 timer fra dryppet ble startet til babyen var født. Jeg hadde drypp på hele fødselen. Startet på 60, var der en halvtimes tid og resten av tiden var det på 90. Fødselen var kjapp, vond og intens. Riene kom med 30 sekunders mellomrom fra starten av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå