Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Hender det at dere faktisk er glad for at dere ikke ammer, og glad for at dere har\hadde flaskebarn? Tenker da på andre ting enn at barnet får mat.. Når jeg leser om mødre med barn som henger i puppen 24\7, puppevegring, brystbetennelser, blødene vorter osv så må jeg innrømme at det er litt deilig å tenke på at jeg slipper det med flaskebarn. Slipper jo og nattavvenning og det å bli brukt som smokk. Dette gjelder jo ikke alle da, og er noen ganger jeg misunner de som ammer problemfritt og barnet legger på seg nok, men er litt deilig å slippe det å. Får litt dårlig samvittighet da, for mm er jo helt klart best, men man må jo gjøre dte beste uta situasjonen, og jeg er litt glad for å slippe alle problemene. :s
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Og før jeg blir halshugd, så vil jeg si at det er ikke derfor jeg ikke ammer, var andre grunner en det som står over.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Var, og er, ikke glad for å være flaskemamma. Er veldig glad for at det fins mme og at barnet mitt får mat, men det er dyrt, det er upraktisk, det tar tid og det skal planlegges når man skal på besøk, på tur osv. Ville myyyyyye heller ammet!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 jeg har blitt tvunget til å begynne å gi mme på flaske..ammet til snuppa var 4 måneder og da var det stopp (lang historie.. mange ulike grunner, men hovedsakelig fordi hun nekter å ta puppen..) Men jeg HATER å gi flaske, og skulle så inderlig inderlig ønske jeg fortsatt kunne amme. MAnge årsaker til dette: - amming er enkelt og veldig praktisk - billig osv og så savner jeg kosen - jeg koste meg virkelig med ammingen og følte at det var en sånn veldig spesiell mor-datter greie. Samtidig må man se det positive i situasjonen: - mye enklere for samboeren min å ta en del av jobben med mating nå - enklere for meg å dra bort en tur - enklere for oss begge å reise bort og å ha barnevakt
Tante Blås Squaw Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er glad jeg er ferdig med amminga - det liksom litt som å gå gravid; stas nok, men enda bedre når jeg er ferdig.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har nå ammet i 9 mnd, og skjenner at det hadde vært godt å bli ferdig nå. Det er veldig praktisk og ha puppen, men synes at det så enda mer praktisk ut og ha falska når vi sitter på en cafe og jeg må brette opp klær og prøve og sjule puppen for resten av cafegestene.. Men min lille sprell har aldri tatt flaska, så her har jeg ikke hatt så mye valg. Litt rotete forklart, men synes at plaskemating ser ganske lettvint ut:) Er ikke bestandig like lettvint og ta fram puppen når man har tykke klær på som nå på vinteren.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er glad for at jeg ikke må amme. Fordi jeg grua meg til og amme hver gang, fordi det var grusomt vondt. Satt og grein og spente alle musklene i kroppen hver gang jeg skulle amme. Så sleit jeg med dårlig samvittighet fordi jeg ikke ville amme mer. Fordi alle sa at det og amme er best for barnet ditt. "det gjør litt vondt og amme, sånn er det bare", "du gjør det nok bare feil", "mme skal gis til barnet hvis man ikke ha melk, og det har du". Det var det jeg hørte stadig vekk. Jeg kom på 6 ukers kontroll hos legen. Der fikk jeg beskjed om at mme er like bra som mm. Det er bare en myte at mme er dårligere enn mm. Jeg fikk beskjed av legen å slutte med amming, og at det var nok mye av grunnen til at jeg hadde fødselsdepresjon..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Jeg synes det var helt flott å ikke amme. Hadde mye mer "frihet" til å gjøre andre ting enn at babyen skulle henge i puppen i tide og utide. Våre barn har hatt 4-6 faste måltider per dag, og det gikk etter klokka når de ble sultne. Blir en ganske forutsigbar hverdag av det:) Vi var 2 på barselgruppa som ga flaske (av 4), og vi så jo hvordan de andre styrte på. Dessuten var det jo veldig koselig at andre kunne gi ungene mat:) Pappa'n fikk i alle fall mye kontakt med ungene gjennom mat, og for ikke å snakke om bestemødrene som synes det var stor stas å få gi mat:) Nå høres det jo omtrent ut som om jeg ikke var tilstede i det hele tatt under mating etc, men det var selvfølgelig ikke tilfelle. Likevel var det godt å kunne dele på dette også, på samme måte som man deler på all annen kos, bading, skifting etc. Jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke ammet barna mine. Nå er jeg gravid for 3. gang og hvis det blir flaske denne gangen også, så gjør det oss ingen verdens ting. Kjempepraktisk, og ikke så mye arbeid som enkelte skal ha det til med rengjøring av flasker, koking, blanding av måltid etc. Det ble gjort i løpet av en halvtime hver kveld, og så var mat for det neste døgnet klart.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er sjeleglad for at jeg slipper å amme. Delammet førstemann med skjold i 3 mndr, så ville han heldigvis ikke ha mere pupp. Andremann klarte aldri å ta puppen ordentlig, begynte med mme så fort jeg var ute av sykehuset. Ungene mine er mette og gode, sov hele natta fra de var noen uker gamle, jeg slipper betennelser, lekkasje, spreng osv. I love it. Skulle jeg hatt flere barn, ville jeg gått rett på flaske.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Jeg ammet i 4,5 mnd, men så gikk produksjonen ned og jeg begynte å pumpe osv men den ville ikke opp så åtte gi opp den kampen der og det var veldig trist egentlig, husker jeg gråt mine såre tårer selvom det selvfølgelig var vondt i starten med såre brystvorter osv. Syns begynnelsen av amminga var helt jævlig vond, men denne gangen skal jeg amme og passe på at ikke produksjonen går ned (var min egen feil sist siden hvis jeg gikk ut og tok noen drinker med veninner klarte jeg ikke å pumpe ut melk for utdrivingsrefleksen kom ikke i gang)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå