mamma'n til to Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 jentungen skal reise til spania om ett par uker med sin farmor og farfar, må det noen spesiel dokumentasjon til eller holder det med pass og helsetrygdkort? noen som vet?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Hva tenker du på? Datteren vår har vært med mine foreldre til Grand Canaria 4 ganger, og sønner vår har vært med 1 gang. Sender bare med pass og helsetrygdkort. Trenger da ikke noe annet? Hvis det blir problemer regner jeg med at jeg eller mannen min blir kontaktet, slik at ting kan oppklares. Det er ingen regler som sier at barna ikke kan være med "hvemsomhelst" til utlandet
lille sprelle Skrevet 19. mars 2011 #3 Skrevet 19. mars 2011 Jeg skjønner problemstillingen godt jeg! Jeg har reist med andres mindreårige barn og har da valgt å få en kopi av passet deres med en bekreftelse på at jeg har tillatelse til å ta med barnet ut av og inn i landet igjen. Har ikke vært noe problem noen gang, men det er skikkelig håpløst om det skal ødelegge turen. Det samme gjelder med medisiner - et lite brev fra legen med bekreftelse gjør at man slipper ev. trøbbel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå