Gå til innhold

hun gjør meg gærn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pike på 12 mnd. som nekter å sove i vogna si hvis den ikke blir vugget...hun sover 2X 20 minutt om dagen og jeg står i opptil en time å vugger henne, slutter jeg, hylgråter hun!!!!!!

Hva skal jeg gjøre?nå orker jeg ikke mere...nyss før jeg bare lar henne være våken til hun dupper av på gulvet:( ikke får jeg gjort noe heller, totalt avhengig av meg, får ikke dusjet engang:( noen som har noen tips?:S

Helsesøster sa jeg skulle bare la henne ligge å gråte, men gjør jeg det stopper hun jo aldri å gråte, klarer ikke høre på det...

jeg legger henne når hun er trøtt...så hun Er trøtt og ikke overtrøtt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

holder med helsesøster, er forferderlig når det pågår, men holder du deg til det: lar henne lligge og gråte til hun sovner, tar det ikke mange rundene før det er slutt på det, og hun sovner.

Har en sønn som var likedann, og jeg slet med å la han ligge å gråte, tips fra meg: mp3spiller med musikk, gjør husvask mens hun gråter/sover. Se innom henne ca hver 10 minutt rem til hun sovner, men ikke la henne se/høre at du ser innom henne. Når hun enderlig har blitt rolig, da kan du se om hun sover, rose deg selv for å ha holdt ut og når hun er ferdig med duppen: gi en stor og god klem :)

Skrevet

vet ikke om jeg klarer...nå er hun forferdelig trøtt, sitter på gulvet og smågriner, men hun gråter seg jo svett når hun ligger i vogna:( er så redd hun skal komme seg ut av vogna også, har ikke seler(får ikke gjennom voksien)...

Skrevet

Det funka for oss også! Var helt forferdelig mens det stod på, men var sååå verdt det! Nå sovner han etter senest 10 min og skriker ikke like mye som før heller.. I begynnelsen var han helt rød-lilla i ansiktet og tårene trilla... :-/

Skrevet

Helsestasjonen gir deg et godt råd.

Om du vil kan du forsøke å plasere baggen på vaskemaskinen og starte en vask hver gang hun skal sove eller la henne sove i bilen. Mange liker også å sove i pulk på skitur, men ingen av de tiltakene løser problemet med at hun har vennet seg til at vogna skal røre på seg for at hun skal sovne.

Det er foresten ingen lov som sier at hun må sove i vogna. Om hun sovner greit i sengasi kan du jo bare legge henne der.

Skrevet

Takker for råd:)

Hun har sovet 30 minutt nå og sover fortsatt....får ta en "skrikerkur" når mannen kommer hjem i helga:p makter ikke det alene(har hatt kolikk i 4mnd så er ganske fortvilt over skriking)....hvis dere mener det funker så er det jo verdt et forsøk...har vært litt redd å la henne skrike pga legen misstenker hun har astma og jeg er redd hun ikke skal få puste tilslutt:S

Skrevet

Her kler jeg på ungene og har de i vognen, blir stillt med engang de kommer på utsiden. Prøvd å la henne sove ute?

Skrevet

går ut med henne 2 ganger daglig, men sjelden jeg får henne til å sove i vogna da:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...