Gå til innhold

Hjelp-slag i magen! Har dere opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg var å kikka på håndballkamp i går kveld. 11-åringer er ikke alltid like treffsikre desverre, og i et uoppmerksomt øyeblikk var det noen som skulle skyte på mål og traff meg midt i magan i stedet :S Jeg er 13 uker på vei og har ikke kjent noe liv enda...så jeg kan liksom ikke si noe om det er mer eller mindre aktivitet i magen enn det det var. Det var ikke så langt ned på magan, men må innrømme at jeg er skikkelig bekymra. Jeg har ikke vondt der ballen traff nå etterpå og har foreløpig ikke fått noen blødninger, men kan et skudd fra en 11-åring likevel gjøre skade? Jeg har litt vondt i magan, men det kan jo være like mye psykisk av bekymring. Er det noen som har noen erfaringer med å få ball eller slag mot magen?

Blir helt fortvila over å tenke på om dette var fatalt da jeg har hatt et ganske tøft svangerskap så langt på grunn av hyperemesis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du er såpass kort i svangerskapet har det nok gått helt fint. Men siden du er bekymret så kan du ta kontakt med legen din så får du komme på UL. Der kan de se om det har skjedd noen skade som feks morkakeløsning.

Skrevet

Jeg fikk ikke snakke med legen min, så snakka med jordmor i steden og hun sa at hun følte seg veldig trygg på å si til meg at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for fordi både fostervann, livmor og magemuskler beskytta den lille og det skulle VELDIG mye til at babyen tok skade av det. De overlever jo både bilulykker og fall på magen også, sa hun...og siden min er så liten enda, så skulle det nok i hvert fall gå bra ...så nå er jeg litt beroliga :) Tusen takk for svar forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...