Gå til innhold

For å bli en super-mamma....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er 9 mnd kontrollen overstått og jeg er helt svett!!! Råd på råd på råd. Fritt oppsummert er tydeligvis dette hva en skal gjøre for å bli den perfekte mor:

Bruk god tid på morgenen, til kos og mat. La alltid barnet spise med dere, og gjerne samme maten. Bare pass på at den er tilpasset, egentilberedt og sunn. Glem for all del ikke at den bør være riktig sammensatt næringsmessig og innbydende.La gjerne barnet prøve å spise selv og få leke litt med maten. I

tillegg er det lurt å synge eller ha en regle i forbindelse med mat. Faktisk bør det brukes mye tid på sang, regler og lesing.

La barnet få utforske huset, tren på trappegåing og lær barnet hva det ikke skal røre. Men unngå å bruke ordene nei og ikke for mye.

Gå mye turer og la barnet få oppleve gleden av å være i frisk luft. La gjerne barnet leke mye ute og kjenne på omgivelsene. Introduser følgende mat: Youghurt (helst blandet selv), brød, diverse middag og pålegg, grønnsaker (tilberedt men også rå), frukt.

Finn faste soverutiner, men ikke la det sove for mye.

Så må du ikke glemme å bruke tid på deg selv og egene interesser, samt sette av tid til kjæresten. Og forresten, din permisjon går ut snart så det er på tide å planlegge barnehagestart.

Som sagt: jeg er svett!!! Kan noen vennligst oppfinne et døgn på 48 timer????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. For ikke å glemme husarbeid, klesvask og eldre søsken ;)

Skrevet

Hahahahaha!!! Ja det må vi ikke glemme. Og så skal alt være 100% barnesikkert. Og helst skal alt dette foregå uten synlig stress, slik at det ikke smitter over på barnet.

I give up....

HI

Skrevet

Og i tillegg burde vi bli flinkere til å legge oss nedpå og hvile når barnet sover..... øøøøhhhh... =)

...ikke rart det rabler for noen småbarnsmødre.. hehe

Skrevet

Ja...kan ikke se så mye vanskelig med dette

Skrevet

Et av mine favorittsiater fra en av mine favorittpersoner Astrid Lindgren. Angående barneoppdragelse: Gi barna masse kjærlighet så ordner resten seg selv.

Dessuten er det morsomste min datter vet når vi sier nei...Og det var et av de første ordene hun lærte.

Skrevet

Hmmm, høres igrunn ikke så vansklig ut =) Kankje det var litt mer stress med førstemann... ? Husker ikke faktisk =)

Men rutiner gjør livet lettere (hvertfall for oss), og gjør til at de fleste av de tingene du ramser opp kommer natulig, og uten at vi tenker over det!

=) Bare sånn for å hovere litt liksom. =( sorry altså ;)

Skrevet

Det de sier på helsestasjonen går vannligvis bare inn det ene øret og ut det andre om de ikke svarer på noe jeg lurer på (har ikke skjedd enda). HS hos oss babler i vei om at det å være konsekvent er løsningen på alt. Jeg svarer ja og ha og det de vil høre ;)

Bruk sunn fornuft og kjærlighet så kan man ikke gjøre noe feil :)

Skrevet

Ærlig talt så er vel alt det du nevner ganske naturlig når man har barn i den alderen?? Skjønner ikke hva det er å bli svett av...

Hilsen 2 barnsmor

Skrevet

Skjønner du ikke at dette hovedinnlegget var skrevet med en fleipete tone?

jeg har selv fire barn, men jeg forstår veldig godt hva hi mener ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...