Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Hun begynner ikke i barnehage før til høsten og er redd jeg ikke klarer å gi hun det hun trenger av læring og stimuli. Jeg vet jo ikke hva de gjør pedagogisk i barnehage, men prøver så godt jeg kan med bøker, sang og lek. Er redd for at hun begynner å kjede seg med meg hjemme...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Hvis en ettåring kjeder seg vil hun skrike. Hun elsker nok at du synger og leser for henne, du er den hun vil tilbringe tid sammen med.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Tror forøvrig at barn uansett har godt av å kjenne på følelsen av å kjede seg slik at de lærer å aktivisere seg selv. Viktig å variere med inne- og uteaktiviteter. På lekeplasser kan man også treffe andre barn. For de små liker å være sosiale, finn andre i samme situasjon og avtal faste treff. Nå kommer også vår og sommer og da er det hyggelig med turer i skog og mark og til sjøen. Museum finnes også som egner seg for barn. Kanskje det er en åpen barnehage i nærheten. Åpen barnehage er også fin trening til barnehagelivet.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Ja de kan nok kjede seg. Det viser gjerne ved at de blir sutrete og klengete er min erfaring. Men det er nå lett å underholde dem. Har liten tro på at barnehagen er et bedre tilbud til en så liten unge.Fortsett å lek med henne, gå turer og ta henne masse ut nå som våren nærmer seg.Det er nå grenser hvor mye pedagogikk en 1-åring har behov for spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Hun har det ihvertfall mye bedre hjemme hos deg enn i barnehagen, så dårlig samvittighet skal du absolutt ikke ha!! Åpen barnehage, lekeplass, sang, bøker, lek, la henne pusle rundt beina dine mens du gjør husarbeid, gå på butikk, bibliotek, trilleturer- det skal liksom ikke så mye til for å "underholde" en 1-åring:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 De kjeder seg ikke i den forstand, men du må være klar for å være med på leken. Vi hadde barnet hjemme til 2,5 år (enebarn). Var i åpen barnehage for sosialisering. Da vi begynte i barnehage viste det seg at hun var den eneste på småbarnsavdelingen som snakket helt rent i fulle setninger, hadde sluttet med bleie osv. Dersom barnet er av den forsiktige typen, anbefaler jeg deg å prøve å "tøffe henne opp" litt. Ikke være for forsiktig hele tiden. Jeg anbefaler også at dere er litt med andre som har barn (f.eks. åpne barnehage). Så blir ikke overgangen så stor. Jeg tror barn har det aller best hjemme til de nærmer seg 3 år. Dette klarer du helt fint! Flott at du har tatt et slikt standpunkt!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Det er veldig lett å se når ettåringen min kjeder seg! Da tusler han rundt i stua og småsutrer... Hvis jeg tar han med på noe, feks legge klær i vaskemaskina er humøret på topp igjen! Du bør absolutt satse på åpen barnehage, da får ungen din masse stimuli, samt en del av det pedagogiske fra barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Det er ikke noen slike muligheter her hvor jeg bor dessverre. Har vært på babysvømming, men det er akkurat slutt. Barselgruppa jeg er med i er over siden de aller fleste har begynt i barnehage. Vi er sosiale med andre med barn et par ganger i uken. Ellers er vi ute på tur også. Også har jeg hun noe i barneparkering på treningsstudio. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå